Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate markerting - erfaringer og ideer efterlyses.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal for en kunde til at undersøge markedet inden for Affiliate markedsføring, og efter lyser derfor jeres erfaringer/inspiration om emnet. Kampagner skal køre på 4-5 forskellige netværk som fx brand2brand, Tradedoubler, mmmedier, adfair osv...

Jeg har tidligere anvendt affiliate markedsføring, men fra den anden side af bordet, hvor jeg for portaler har arbejdet med at øge intjeningen på annoncering.

Nu skal jeg så kigge lidt mere på hvordan jeg kan få det til at virke for en kunde inden for rejsebranchen. 2 mål/kampagnetyper:

1. Øget generel awareness, og flere besøgende på siden (forestiller mig CPC kampagner til dette)

2. Øget salg af produkter (forstiller mig CPA kampagner til dette)

Ideer til ovenstående? Erfaringer med netværk? Hvordan kan jeg sikre gode leads? Hvordan kan jeg undgå Anders And leads? Hvordan kan jeg øge konverteringsraten på CPC kanpagner? Gode tekststrategier? Gode portaler/kataloger at være placeret på?

Nytænkning er meget velkommen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:56
I hvert fald skal du have CPC (lidt betyder meget) for at få en stor volumen.

Dernæst kan du slå konkurrenterne ved at have en meget længere cockie tid end de andre på CPA.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:03
Mener ikke Cookie tiden betyder så forfærdelig meget. For de fleste rejsesites ligger cookien der som regel allerede i 30-45 dage, og der er ikke mange køb, der foretages udenfor denne tidsperiode. Som standard skal den dog nok ligge på linje med konkurrenterne.

Snakker vi CPA er kommissionens størrelse selvfølgelig vigtig, men ligeledes at sitet er optimeret, og der ikke er muligheder for fejl undervejs i processen. Der er nemlig mange rejsesites, der ikke har opdaterede priser, fejl i links, osv. og det koster på konverteringen og i sidste ende på affiliatens indtjening.

Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:36
Dato: 19-04-2007 13:55:33 Forfatter: AndersSaugstrup I hvert fald skal du have CPC (lidt betyder meget) for at få en stor volumen.

Dernæst kan du slå konkurrenterne ved at have en meget længere cockie tid end de andre på CPA.

Hvad mener du med at der skal en længere cookie-tid til?

...ikke helt med på hvad du mener - du må meget gerne lige uddybe lidt om hvad du mener.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Skrevet kl. 14:38
Dato: 19-04-2007 13:55:33 Forfatter: AndersSaugstrup I hvert fald skal du have CPC (lidt betyder meget) for at få en stor volumen.

Hilsen Anders

Hej Anders

Hov - der var da et nyt ord, jeg ikke lige kender til. Hvad er cockie tid? Den tid som tilbuddet er gyldigt i, som bliver gemt i en cookie eller noget i den stil?

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Skrevet kl. 14:46
Dato: 19-04-2007 14:03:09 Forfatter: Kristoffer
Mener ikke Cookie tiden betyder så forfærdelig meget. For de fleste rejsesites ligger cookien der som regel allerede i 30-45 dage, og der er ikke mange køb, der foretages udenfor denne tidsperiode. Som standard skal den dog nok ligge på linje med konkurrenterne.

Snakker vi CPA er kommissionens størrelse selvfølgelig vigtig, men ligeledes at sitet er optimeret, og der ikke er muligheder for fejl undervejs i processen. Der er nemlig mange rejsesites, der ikke har opdaterede priser, fejl i links, osv. og det koster på konverteringen og i sidste ende på affiliatens indtjening.

...der var den igen med cookie-tid, håber der er en af jer der lige uddyber den

På CPA delen betales der pt ca. 200 kr/lead til affiliate netværket, hvor meget der så ryger videre til annoncørerne er jeg faktisk ikke helt sikker på, hvad er monstro normen?

Mht optimering er jeg allerede meget obs på at der ikke skal være simple fejl i priser/desinationer/ links mm. Arbejder fx påat gøre bestillingsprocessen så støjfri som mulig, dvs fx ingen andre forstyrrende tilbud/elementer, ingen animationer der forstyrrer når man først har dankortet fremme osv. Havde du andre ting i tankerne mht optimering?

..og nu vi er ved det - hvor mange forskellige kampagner kører man typisk samtidigt? Kampagner på konkrete destinationer/pakker, eller for bureauet generelt?

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:47
Dato: 19-04-2007 14:38:17 Forfatter: netMedia.dk

Hilsen Anders

Hej Anders

Hov - der var da et nyt ord, jeg ikke lige kender til. Hvad er cockie tid? Den tid som tilbuddet er gyldigt i, som bliver gemt i en cookie eller noget i den stil?

Nu er jeg ikke Anders, men det dækker over den tidsperiode, som en brugers køb hos publisheren udløser kommission i . Hvis en cookie f.eks. bliver lagret i 30 dage, betyder det, at affiliaten modtager kommission, hvis den trafik han sender over foretager et køb indenfor 30 dage efter det første besøg.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:49
Tiden, som sådan en småkage-fil gælder handler om, at man kan blive betale for flere slags actions.

Fx 100 kroner, hvis kunden klikker på banneret på min side og kommer til din side, hvor hun køber en billet med det samme.

Og 30 kroner, hvis kunden klikker på banneret fra min side og kommer ind til din side uden at købe noget. MEN 2 måneder senere vælger hun at købe på din side (fordi jeg har hjulpet med at brande den. ) Hvis cockie-tiden er 2 måneder, så koster det 30 kroner til mig. Hvis den kun er 1 måned, så koster det dig ikke noget.

Enig i øvrigt i at evnen til konvertering er helt afgørende. Hvis ikke I ved at siden konverterer super, så er det måske en spildt eneste chance at gå ud til de store web publishers og bede dem om at tage dit banner op. Mon ikke de fleste nægter at gå tilbage til en fuser?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Skrevet kl. 15:03
Dato: 19-04-2007 14:49:07 Forfatter: AndersSaugstrup
Tiden, som sådan en småkage-fil gælder handler om, at man kan blive betale for flere slags actions.

Fx 100 kroner, hvis kunden klikker på banneret på min side og kommer til din side, hvor hun køber en billet med det samme.

Og 30 kroner, hvis kunden klikker på banneret fra min side og kommer ind til din side uden at købe noget. MEN 2 måneder senere vælger hun at købe på din side (fordi jeg har hjulpet med at brande den. ) Hvis cockie-tiden er 2 måneder, så koster det 30 kroner til mig. Hvis den kun er 1 måned, så koster det dig ikke noget.

Ahaaaa..... Altså én fil som beskriver hvad der sker hvis brugeren køber ved første klik (100 kr), og en anden pris hvis brugeren køber inden for den periode der er defineret i cookien?

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Skrevet kl. 15:06
Super at i kommer med input.

Kan i evt prøve at komme med eksempler på ting der virker, og ting der ikke virker?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)