Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vognmanden søger lidt hjælp.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal lige bruge lidt hjælp til at regne det her ud.

På et lager går der en mand og arbejder til 135 kr + feriepenge Osv. Osv. han er ansat af det firma hvor han arbejder.

Hvis jeg som selvstændig skal overtage hans job. Ca 15 timer om ugen.

Hvad kan min løn så være ? når jeg så selv fakturerer firmaet for mine timer

Forstår i hvad jeg mener ? altså en timeløn for mig når jeg udfører lager arbejde ( Som svarer til hans løn)

MVH: André.

A.Elsborg M.T.S. (Midtjysk Transport Service) www.mts-transport.dk
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:47
Ud over lønnen og feriepengene er der også tale om AtP. Det kan beregnes direkte. Men så er der spørgsmålet om, at man er mere usikkert stillet som leverandør end som medarbejder. Navnlig hvis lagermarbejderen er omfattet af funktionærloven (og det er de i mange tilfælde). Der er spørgsmål om forsikringer, opsigelsesvarsler, løn under sygdom og meget mere. Og hvad er det så værd? Herudover sparer arbejdsgiveren nogle bidrag til AER, AES, Atp-FIB og barselsfond. Og administrationen bliver flyttet fra arbejdsgiveren til dig.

De "rene" udgifter ligger på 160 kr. i  timen. Jeg ville mene, at du skal have noget oveni for den større usikkerhed.

Man kan vælge at skrive en kontrakt, men hvis kontrakten meget ligner en ansættelseskontrakt, kan der blive stillet spørgsmålstegn ved, om det rent faktisk er et ansættelsesforhold, maskeret som selvstændig virksomhed, se evt. http://anettesand.dk/2006/11/08/mange-fa-eller-en-enkelt-kunde/. Det vil dog især være arbejdsgiveren, som i givet fald taber ved dette.

Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 02:51
Super.

Mange tak Anette. Det var lige nøjagtig alt det jeg ingen ting vidste noget som helst om selv.

Så det har hjulpet mig meget. Du skriver at jeg burte have noget oven i ? altså hvad snakker vi så om i kr og ører

pr time Anette ?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:44

Ja, det er jo så lige her, du har din mulighed for forhandling. Der er ingen fast sats. Jeg ville mene mindst 20-30 kr. i timen, for værdien af at kunne opsige dig med dags varsel osv. er da penge værd. Men det alting kommer an på omstændighederne.

Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 10:00
Ok.

Endnu en gang mange tak Anette. alt det hade jeg aldrig selv kunne gennemskue. .

Og nu har jeg en pris og forhandle med. Hvis det bliver aktuelt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)