Jeg vil gerne lære Joomla, og har forsøgt på egen hånd, men kører fast lige med det samme. Tilmeldte mig et kursus i det lokale AOF, velvidende at det ikke er der man finder de største kapasiteter. ALTSÅ for pokker. 1.dagen: Underviseren starter med at fortælle at hans baggrund er at han har selvstuderet "GRATIS SMS MED JOOMLA"1.5 udgaven. At der er kommet nye udgaver af joomla, skal vi ikke tage så tungt, nu tager vi det her, for det er det han kan. Underviseren lirer en masse snak af, og sælger os ovennævnte hæfte, som vi måske ikke var så vilde med at købe, når det hører til en gammel udgave af joomla - men det var meningen at vi skulle lære tingene ved at pløje det hæfte igennem. Vi bliver sat til at hente og installere joomla 1.5 selvom han forklarer at det er helt outdatet. Manden står så i lang tid og fortæller om nogle elementer, som han indrømmer måske kan være lidt svære at forstå i en fart, men da han når til vejs ende, fortæller han at det her er fjernet i de nye udgivelser. Søreme godt vi fik det lært :-S 2.dagen Vi skulle igen installere 1.5 for at få rutinen. Følg hæftet, sagde han. I hæftet står der: Download nyeste udgave af Joomla, så det gør vi fra en side af - altså 1.7 Da underviseren opdager at mange installerer 1.7 ****** han tyndt, for - som han siger, det har han ikke selv kigget på, så det kan han ikke lære os. Heldigvis er der et par hjælpsomme gutter blandt os elever, som kan lidt joomla, ellers havde vi da slet ikke fået en dyt. (hvad mon de to har fået lært på dette kursus?) Der er en weekend mere i dette kursus, som vi har betalt godt 700 kr. for - - gad vide hvad vi så lærer? Underviserens slutbemærkning var, at nu må han hellere skynde sig at hente joomla 1.7 og få kigget lidt på det, når vi elever ikke vil downloade 1.5 Det korte af det lange - sød, rar og sympatisk underviser, der burde have deltaget som elev. Jeg håber jeg lærer Joomla på en eller anden - anden måde |
Det var da en træls oplevelse men det er jo hvad der sker en gang i mellem..