Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske domæner med ÆØÅ og Wordpress?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt spørgsmål (der måske kræver et langt svar?)

Jeg med på, at det bl.a. af SEO mæssige årsager frarådes at vælge et DK domæne med ÆØÅ som sit primære domæne.

Men er det også en dårlig idé i nedenstående tænkte eksempel?

En bilforhandler har en masse røde biler, som han gerne vil sælge.

Han registrerer domænet www.rødbil.dk og laver en AdWords annonce mod søgeordet "rød bil" og sender alle besøgende hen til sit website www.rødbil.dk.

Han ønsker, at websitet skal køre WordPress.

Han er fuldstændig ligeglad med SEO/organisk trafik - alle besøgende skal komme via hans AdWords annoncer.

Er det så stadig en dårlig idé at vælge et domæne med ÆØÅ? - Eller kan han være græsk-katolsk?

Mvh Troels.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 00:45

Wordpress er ligeglad med om domænet er med æøå, men jeg ved ikke om Google tager de domæner seriøst.

Personligt syntes jeg at æøå domæner er noget møj, men det er en anden historie.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 08:27

Når jeg står med kunder der har ÆØÅ i deres navn anbefaler jeg som regel at man køber et domæne uden ÆØÅ som det primære, fx roedbil.dk eller rodbil.dk, og så køber domænet med ÆØÅ og laver en 301 redirect til det primære domæne. På den måde rammer man både de besøgende der husker domænet bedst med de korrekte danske bogstaver og dem der er så vant til nettet at de automatisk udskifter ÆØÅ med ae oe aa når de taster adressen. Desuden får man med sikkerhed ingen problemer med Google (jeg er dog ikke SEO-ekspert så skal ikke kunne sige med sikkerhed hvorvidt danske bogstaver faktisk er et problem), og skulle man have besøgende der ikke måtte have et dansk tastatur har de heller ikke problemer med at taste adressen. Idet .dk-domæner er så billige (45,- om året versus det meste hosting der hurtigt løber op i 500+ om året) vil jeg i stort set alle tilfælde mene at det er den rigtige måde at gøre det på.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)