Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark skal til at "udstille" lovlige firmaer

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Regler er lavet så det gælder for alle, men dette åbner ligeledes op for spekulation og dermed udnyttelse af selv samme regler. 

At multinationale milliard foretagener i over 20 år ikke har kunne præstere et overskud, trods svimlende omsætning er simpelthen ikke fair, og er tydeligvis et resultat af spekulativ cash flow mellem selskabets egne globale afdelinger. 

Disse regler vil skatteministeren nu ændre.. for mig at se forståeligt nok, men synes det er forkert at udstille virksomhederne så frem de har overholdt reglerne. (spekulativ eller ej).

At virksomhederne har mange ansatte og derigennem bidrager til samfundet, lyder for mig som en rigtig dårlig undskyldning for ikke at betale skat

For at sætte tingene lidt i perspektiv kan vi lave en sammenligning:

En Dansk kommune tilbyder alle iværksættere der bosætter sig i kommunen, fritagelse for at betale skat de næste 20 år, bare så længe at samtlige indkøb foregår i kommunen, for derigennem at bidrage til fællesskabet...

Dette er vel heller ikke helt fair, overfor dem der betaler alm. skat til statskassen som alle får glæde af!!

At en virksomhed som Nestlé truer med at flytte til udlandet, siger mere om dem end om skatteministeren i mine øjne. 

Hvis Nestlé var smarte, havde de forlængst oprettet en fond for nogle af de penge de ikke betalte i skat,. Fonden kunne så bidrage til forskellige dele i samfundet: forskning, uddannelse, legater osv osv.. Nestlé havde fået enorm "goodwill" hos både befolkningen og politikerne, så de måske ikke var blevet så stort et mål som nu.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel K:
At multinationale milliard foretagener i over 20 år ikke har kunne præstere et overskud, trods svimlende omsætning er simpelthen ikke fair, og er tydeligvis et resultat af spekulativ cash flow mellem selskabets egne globale afdelinger. 

Der findes internationale regler for transfer pricing og hvordan afregning skal ske. Hvis SKAT kan finde og bevise overtrædelser så har jeg intet imod at de kaster sig over "snyderne", men at der ikke betales SKAT kan også have mange andre logiske forklaringer.

Der er massevis af større selskaber i Danmark (børsnoterede) som heller ikke betaler skat. Skal de også i gabestokken?? En stor del af de virksomhederne som har haft tab på finanskrisen, vil køre skattefrit i mange år.

Jeg forstår udemærket Nestle, der jo som udgangspunkt har tilkendegivet at de efter deres egen opfattelse følgerne lovgivningen truer med at forlade landet.  Alene en kontrol af transfer pricing vil være en ganske bekostelig omkostning for Nestle alene i form af det mandskab, der skal til at servicere SKAT. Det er udgifter som virksomheden selv skal afholde.

Nestle forlader næppe Danmark totalt, hvilket skatteretligt jo heller ikke er nødvendigt. Det er alene et spørgsmål om at flytte det faste driftssted til et andet land. I praksis ledelsen - salgsorganisation kan opretholdes i Danmark uden at det udløser skattepligt - som let kan flyttes til et af vores nabolande.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:34

Daniel K:

Danmark er et meget lille marked, hvor omkostningerne er høje... Så hvordan du kan påstå, at det ik er fair uden at have adgang til regnskaberne, det er ret imponerende...

Daniel K:

At virksomhederne har mange ansatte og derigennem bidrager til samfundet, lyder for mig som en rigtig dårlig undskyldning for ikke at betale skat. 

Der er vist ingen i denne tråd, som retfærdiggøre skattesnyd, hvis det blot giver arbejdspladser... Der diskuteres det fair i at hænge selskaber ud, som overholder gældende lovgivning...

Men hvis du har meget ondt i røven over de multinationale selskaber, så undre det mig meget, at du slet ik omtaler de danske firmaer? Har du nogensinde studeret, hvor lidt de største danske selskaber betaler i skat i lille DK?

Ellers kunne du starte din research herunder Smile

http://www.business.dk/forside/store-danske-selskaber-undgaar-skatten

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:23

Fashion-Seller:
Danmark er et meget lille marked, hvor omkostningerne er høje... Så hvordan du kan påstå, at det ik er fair uden at have adgang til regnskaberne, det er ret imponerende...

Så du konkluderer altså, at det i princippet ikke er muligt for en af verdens suverænt største fødevarevirksomheder at præsterer et overskud i over 20 år fordi Danmark er for dyrt?? Det kræver bestemt ikke et regnskab at anfægte, at det lyder overvejende usandsynligt.. 

Fashion-Seller:
Men hvis du har meget ondt i røven over de multinationale selskaber, så undre det mig meget, at du slet ik omtaler de danske firmaer? Har du nogensinde studeret, hvor lidt de største danske selskaber betaler i skat i lille DK?

Nu er Nestlé blot et udgangspunkt for debatten, så hvis samtlige virksomheder skal indblandes med navns nævnelse, er både du og skatteministeren da velkomne til at liste dem her..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:29

Daniel K:

Fashion-Seller:

Så du konkluderer altså, at det i princippet ikke er muligt for en af verdens suverænt største fødevarevirksomheder at præsterer et overskud i over 20 år fordi Danmark er for dyrt?? Det kræver bestemt ikke et regnskab at anfægte, at det lyder overvejende usandsynligt.. 

Hvis du læste begge sætninger, så har du vel svaret? Jeg gider ik dømme eller hænge nogen ud, når jeg ik har indsigt i regnskaberne. For ellers er det svært at se, hvorfor der er underskud...

Daniel K:

Nu er Nestlé blot et udgangspunkt for debatten, så hvis samtlige virksomheder skal indblandes med navns nævnelse, er både du og skatteministeren da velkomne til at liste dem her..

Nu var Nestlé dem, som udtalte sig til TV2. Men sagen handler om multinational koncerner, som IKKE er danske. For ellers ville de jo have hovedkontor i DK.
Og hvis man har så ondt i røven over disse selskaber, så må de danske folke-selskaber vel også få samme opmærksomhed? For de gør jo præcist det samme!

Jeg forstår ik den der med, at det ik er handlingen, som er problemer, men det er hvem der udføre den. Er det ik det samme problem, om det er Nestlé eller Vestas eller AP Møller? Eller er det blot Nestlé, som skal gøres til syndebuk, fordi det ik er af dansk oprindelse? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:37

De firmaer der overholder loven kan bruge det i del af deres markedsføring strategien vi støtter danmark der vil altid give lidt ekstra kunder til dem og positive vil dansker tænke om .

Dem som snyder , skal der selvfølgelige også være dokumention for med mon staten har nok beviser .

jo det vil skæmmes med det vil de jo altid for vi har jo højere skattetryk vores system er sådan man betaler skat og det kan jo ikke bare lige laves om 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pia Kjærsgaard fik sine nye toldere ved grænsen som betaling for sine stemmer. Nu er det Frank Aaen som koger suppe på sin gamle kæphest gennem de sidste mange år - multinationale selskaber og deres interne afregningspriser - formentlig som betaling for enhedslistens stemmer til finansloven.

For et halvt år siden satte den daværende skatteminister sine skattefolk til at analysere problemets omfang. I den forbindelse  skrev daværende skatteminister Peter Christensen i Politiken en lille artikel om myterne med afregningspriserne. En artikel med megen fornuft i.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1944250&vId=0

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikael christiansen:
De firmaer der overholder loven kan bruge det i del af deres markedsføring strategien vi støtter danmark der vil altid give lidt ekstra kunder til dem og positive vil dansker tænke om .

Kvit og frit fra mig til dig. Et forslag til slogan på din hjemmeside:

"Jeg stripper for Danmark".

Jeg er helt sikker på at det vil give dig flere kunder og mange flere være endnu mere positivt stemt for din forretning, hvis du satte det slogan på din hjemmeside.....Wink

Personligt har jeg det med andres skat, som jeg har det med alt andet juridisk. Man er uskyldig indtil andet er bevist. Det gælder for dig, for mig og burde også gælde for de multinationale selskaber.

/Henrik

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:37

Henrik Koudahl:

Mikael christiansen:

Kvit og frit fra mig til dig. Et forslag til slogan på din hjemmeside:

"Jeg stripper for Danmark".

Jeg er helt sikker på at det vil give dig flere kunder og mange flere være endnu mere positivt stemt for din forretning, hvis du satte det slogan på din hjemmeside.....Wink

Personligt har jeg det med andres skat, som jeg har det med alt andet juridisk. Man er uskyldig indtil andet er bevist. Det gælder for dig, for mig og burde også gælde for de multinationale selskaber.

/Henrik

jeg arbejder på at sætte private og erhverv cirka det samme med private priser skal op stripper skal ikke være et bijob men et fuldtidsjob.

En ting jeg går op i at få gang i forretning og så må jeg leve i hul på 10m2 i en lille mini lejlighed  , der er jo en del udgifter ved at være stripper .

jeg kan ikke sådan lige se en løsning men kan da se med min økonomi er der mere staten jeg stripper for end for min økonomi , men min iværksættere passion ligger i at finde en vej så det bliver en god indkomst .

Alle skal betale skat og jo arbejder på et bedre slogan på siden.

Men min største passion er dog at finde en løsning kan sige kun lever af dette her 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:51

Altså jeg synes det er tåbeligt at prøve at få penge ud af de store selskaber... Selvfølgelig er det ikke ok hvis de næsten ikke betaler skat men omvendt synes jeg det er langt bedre at beskæftige 1000 mennesker end at få nogle milloner skattekroner ikke kommer i kassen.. Det skal være attraktivt at være i dk

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)