Jeg overvejer om jeg skal lave mobilversioner af nogle af vores hjemmesider. Jeg ved at mange sites gør det. Og besøger man så siden fra en mobil (iPhone osv) så vises mobilversionen automatisk.
Men jeg OVERVEJER det kun! For jeg må indrømme, at når jeg besøger hjemmesider fra min iPhone, så er det en konstant kilde til frustration. For jeg gider ofte slet ikke mobilversionerne. Især nyhedssidernes mobilversioner er ret elendige. Og hverken videoer, links, billeder eller supplerende tekst i siden, er med i mobilversionerne.
Jeg er klar over at det kan være MEGET svært at få ALT med i en mobilversion af en hjemmeisde. Men det irritere mig alligevel helt ekstremt meget. Og der er endda sider som slet ikke har et lille link på mobilversionen, der gør at man kan få den til at vise siden normalt.
Faktisk har jeg det sådan, at når nu min mobil kan vise hele hjemmesider så godt, hvorfor findes der så overhovedet mobil-versioner af hjemmesider? Og fremtiden byder vel blot på mere og mere avancerede mobile browsere?
Derfor vil jeg gerne spørge jer!
Når i som brugere besøger hjemmesider fra jeres mobiltelefon, ønsker i så automatisk at se en mobil-version af siden? Eller ønsker i at i selv skal slå mobil-versionen til? Og bruger i overhovedet mobilversionen af hjemmesider i besøger, når de har en?
Vil ikke spilde penge på en mobil-version, hvis de fleste der surfer med mobilen, alligevel hellere vil se siden normalt?
Jeg har det ofte på samme måde som dig. Men det er jo ofte omfattende sider, der bliver begrænset i den mobile version, og der kan jeg ofte ønske bare at se den almindelige version fordi jeg jo ved hvor det jeg søger ligger på siden.
Jeg kan også 100% følge dig! Men mange gange så kan et "stort site" være utrolig irriterende at surfe rundt på, på en mobil! Dér vil du kunne få en del "Thumbs up" hos folk, hvis du fik lavet en mobil version af dine websites.
HVIS du engang vil lege med det, så tjek denne side: http://detectmobilebrowsers.com/ Det er p*sse enkelt at bruge og det virker!