Hvis du køber den største Air du kan få i 11" og holder den op mod den du har nu.. Ja! så kan du mærke en markant forskel når du redigerer film i forhold til din gamle :)
Ordet markant er lidt farligt da det er hvad du forventer :) Ingen kan sige om du vil forbedre tiden ved rendering, med en halv time eller 3 timer?
Ok, der er nok ikke nogen tvivl om, at de nye mac air er en del hurtigere end din. De nye har SSD som erstatning for de klassiske harddiske og processorerne er hurtigere. Jeg kender ikke meget til grafikkortene, men de er sikkert hurtigere.
Kan du se, om de 2 Gbytes ram bliver brugt 100% ? Jeg kender kun kommandoerne under unix, men der er sikkert en måde at se det på via den grafiske brugergrænseflade.
Min har ssd, men den nye jeg har bestilt er hurtigere.
Dbh
Martin
Hej Martin.
Et "gammel mac-trick" er at du kører hele dit projekt (altså alle optagelserne, renderingsfiler/scratch disc, lydfiler, etc) fra en ekstern firewire harddisk, da det ellers sløver din interne disk en hel del. Nu kører du ssd, så vidt jeg kan forstå, så der burde ikke være det store problem, men det er jo noget du evt. kan eksperimente med om hjælper.
Men du bør alligevel have en seriøs backupløsning med - Jeg vil anbefale dig at tage backup OFTE når du rejser. Gerne hver eneste gang der er nye optagelser. Min procedure plejer at være at have optagelser på 3 diske (der er fuldstændig ens i indhold), hvor jeg selv har de 2 og en af de medrejsende bærer rundt på den 3. På den måde er man sikret hvis man skulle blive bestjålet eller hvad der nu skulle ske. Du kan altid få erstattet dit udstyr, men optagelserne er i 99,9% af gangene uerstattelige... :)