Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave en hype omkring noget ikke eksisterende

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle som har erfaring med at hype noget som ikke eksistere, men på sigt kommer til det.

Jeg har lidt i tankerne at hype et projekt fra starten af, lave en blog hvor man kan følge processen step by step, men ved ikke helt hvor jeg skal starte.

Formålet er at finde en investor og lave et intressant sted for brugerne at mit projekt, så de pisser i bukserne bare af spænding, inden det overhovedet er offentliggjordt.

Tids horrisont cirka 8-18 måneder.

Kan det lade sig gøre og er det gjordt før ?  Hvis altså vi lige ser bort fra de store firmaer som selvføglleig gør det hver dag ;-)

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:01
Det er en meget brugt trend blandt de helt store virksomheder lige for tiden. Men der er en grund til at det er de helt store med reklamebudgeter på flere milliader. For den slags markedsføring er dyr.

Du bliver jo nød til at bruge penge på at udvikle dit "hype projekt" og derefter skal der bruges mange penge på at gøre opmærksom på det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 13:47
Tja jeg ville nu hype det gratis, derfor jeg spørger om nogle har prøvet det før.

Et godt eksempel kunne være inden Blair witch projekt fik premiere i biograferne.

Nogle kalder det måske også Viral markedsføring, men søger bare nogle som har gjordt det med success, som kunne fortælle om deres success historie :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:01
Totalt OT, men jeg er simpelthen nødt til det. MK, siger denne læresætning dig slet ingenting? :)

Den, der staver d i gjort...

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 17:46
skal have smurt sin brun krans med en ordentlig gang sennep og rulles ind i toilet papir og på forsiden af EB eller noget i den retning....
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 12:55
Tror jeg må ned og snakke med Susi & Leo en dag, de gjorde det, de må være mere kreativ end jer herinde
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:43
nu var der jo rent faktisk noget ved susi og leo - om ikke andet to mennesker der spillede (horribel) musik - det du her snakker om er vel som udgangspunkt ren marketingsrøg?

selv ikke de helt store firmaer starter op uden at have et eller andet - et brand, en featureliste, nogle screenshots, whatever.. start med at have et eller andet, og begynd så din nådesløse hypen - jeg forestiller mig at hvis du har noget der er spændende kunne det godt fungere at blogge om det, og forsøge at fortælle andre om det, viralt.

og jeg tror iøvrigt ikke at blair witch marketingen var helt gratis - der gik alligevel mange mandetimer med at lege viral :p

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 15:50
Så kom der da en ud af skabet :-)

Nej Susi & Leo var måske et dårligt eksempel da de var kendte i forvejen.

Det er ren markedsføring røg, jeg havde som udgangspunkt tænkt lidt på at blogge om produktet så folk kunne følge med i hvordan det skred frem og på den måde lave en hype om produktet.

Senerehen skulle det gerne kunne medføre en som ville skyde penge i det, som hypen selvfølgelig skulle være med til at finde, og derefter kunne man bruge penge som kom fra sponsoren til at markedsføre produktet endnu mere igennem ens blog, det kunne feks være igennem konkurrence. Feks designe logoet til produktet og smide en mac på højkant, en photoshop licens eller andet.

Så sådan noget i den retning, jeg tror selv på det kan gøres for 0 kr ;-) ahh lige penge til en web host så, men ellers ikke noget.....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)