Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der generelt slettet virksomheder i Google places, eller er det bare mig der er blind?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Theis Brouer-Jensen:

Mht. at være logget ind, så var det ikke når I tester ved at søge, som jeg tænkte på.

Det var mere fordi du skrev at fortegnelsen heller ikke lå i administrationen af Google Places. Det synes jeg lød ret vildt, så jeg tænkte at du måske var logget ind med en anden konto end den, som oprettede fortegnelsen.

Det var også sådan jeg forstod dig :-)

Jeg synes også det er lidt vildt, men også det at jeg kan se at mine "kolleger" fra området er fosvundet fra søgningerne samtidig.

Jeg poster en update når jeg bliver klogere.

/Brian

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:36

Hvis man Googler "webbureau Aalborg" var der vist tidligere en hel liste fra Google Places før. For få dage siden var der kun 2 med noget tilbage derfra. I dag er der intet fra Google Places.

Det passer mig dog fint da førstepladserne tilsyneladende automatisk var til dem med postnummer 9000 - og i andre byer dem i centrum også. Jeg var ellers begyndt at gå i tanker om at skaffe et postnummer derfra for at ranke på det, og det er jo så glædeligt for mig at se at måske har set fidusen i at geografisk relevans skal bindes til et postnummer.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:56

Gita Street:
og det er jo så glædeligt for mig at se at måske har set fidusen i at geografisk relevans skal bindes til et postnummer.

Hej Gita,

Tja, vi bor i midten af 8600 Silkeborg, men er helt forsvundet i alle søgninger :-(

/Brian

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:06

Hej Brian,

Ja, det er dem i midten af Aalborg også - i hvert fald når du søger efter et webbureau her i byen. 

Det er kun til min fordel da jeg har postnummer 9220. Det er jo generelt et dårligt søgeresultat de har leveret når de automatisk har taget efter postnummer, så jeg håber og tror det er for at forbedre søgeresultaterne.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:15

Hej Gita,

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.

Hvis jeg søger på maps.google.com på vores specifikke adresse, (smedebakken 12, silkeborg, danmark) så kommer der en enkelt virksomhed frem der er mig ukendt, hvis jeg derimod søger på (smedebakken12, silkeborg, danmark) bemærk det manglende mellemrum før husnummer, så kommer der lidt flere virksomheder frem, enkelt af dem kender jeg her fra adressen. En søgning på vores telefonnummer siger "ingen oplysninger".

Hvis jeg klikker på et link jeg tidligere har lavet (som info til gæster) så er min profil væk og jeg ser istedet en af mine kolleger fra byens places-site!

På min egen konto står der at jeg ikke har en google-place listing.

Så mit primære problem er ikke at være deranket i de almindelige søgninger, men at min listing er blevet slettet.

/Brian

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:36

Hej igen,

Jeg har tjekket min og den er der. Jeg har også tjekket en anden virksomhed og der er alle de virksomheder med et centralt postnummer listet endnu. 

Det jeg mente var at der ser ud til at du skal bo i centrum og have det postnummer før du bliver listet i Google automatisk. Det uanset hvor irrelevant du er. Har du derimod et kvalitetssite og er placeret 1,5 km udenfor byen ryger du ud pga dit postnummer. Jeg er ikke erfaren indenfor området og er først så småt begyndt at interessere mig for det nu. Så for nyligt begyndte jeg at spekulere i hvordan jeg fik et "godt postnummer" i forhold til Google. Dvs 9000 for Aalborg. Det har jo bare ikke hold i den virkelige verden at lave søgeresultater på den måde. Googles mål er at vise gode søgeresultater, så mit gæt er at de er igang med at omrokere pt. 

Det fik jeg forresten også en e-mail om at de var igang med at rydde op i forleden dag.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:39

Hej igen,

Gita Street:
Det jeg mente var at der ser ud til at du skal bo i centrum og have det postnummer før du bliver listet i Google automatisk.

Ok, det er der da lidt ide i. Men min places-side var nu oprettet af mig og udstyret med både billeder, kategorier og alt muligt. Så ikke noget automatik i den sag.

Gita Street:
Det har jo bare ikke hold i den virkelige verden at lave søgeresultater på den måde. Googles mål er at vise gode søgeresultater, så mit gæt er at de er igang med at omrokere pt. 

Det er også mit gæt, jeg kan desværre ikke gætte hvorfor de har slettet min side - den er helt væk når jeg logger ind. 

Jeg kan se i deres forum, at der er flere der har mistet deres side, så nu har jeg prøvet at indrapportere det som en fejl også.

Som sagt har det ikke noget med visning i søgeresultater at gøre, det er bare en afledt effekt af at min side er slettet :-/

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:05

Det ser i hvert fald ud til de er godt igang med at omrokere. 

Pludselig er Google places helt væk når man søger på "webbureau Aalborg". Hvis du derimod søger "frisør esbjerg" er der stadig en lang liste endnu. 

Det bliver spændende at se hvad der sker. 

PS: Jeg forstår at din side tilsyneladende er slettet, men som sagt er de ved at rydde op i det pt. Jeg fik en e-mail om det fra Google. Jeg tror næppe du ryger ud af den grund. Du skal nok komme tilbage :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:55

Gita Street:
Jeg tror næppe du ryger ud af den grund. Du skal nok komme tilbage :-)

Tak for opbakningen, din tid og de trøstende ord :-)

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53

Gita Street:

Det ser i hvert fald ud til de er godt igang med at omrokere. 

Pludselig er Google places helt væk når man søger på "webbureau Aalborg". Hvis du derimod søger "frisør esbjerg" er der stadig en lang liste endnu. 

Det bliver spændende at se hvad der sker. 

PS: Jeg forstår at din side tilsyneladende er slettet, men som sagt er de ved at rydde op i det pt. Jeg fik en e-mail om det fra Google. Jeg tror næppe du ryger ud af den grund. Du skal nok komme tilbage :-)

Det er meget normalt at der løbende justeres på hvor mange Places resultater der er på forskellige søgninger. Google ser formentlig på hvor mange der klikker videre og hvis kun få gør det, så kommer der i stedet normale resultater.

Lige det er der intet nyt i.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)