Hej Alle Jeg står her med et større projekt som jeg skal finde folk til at lave for mig, freelancer e.l., og projektet er lidt specielt og det betyder meget for mig, at andre ikke 'kommer først', ved at "stjæle" min idé, fordi jeg åbner for meget op for posen... men samtidig er jeg jo også nødt til at fortælle, i hovedtræk, om hvad det handler om hvis jeg skal have nogle freelancere, eller andre udviklere, til at arbejder med projektet så jeg forestillede mig, at hvis man var interesseret i at vide mere om projektet, og få tilsendt en projektplan, så vil jeg forlange en udfyldelse af en NDA... Og nu er mit spørgsmål så... er det "normal procedure" eller er jeg simpelthen for overbeskyttende...? (Det skal lige siges, at projektet har været på tegnebordet i nogle år, og så småt været under udvikling, men jeg har ikke ville dele med andre, og jeg er bange for at det netop også har hindret projektets udvikling). Hilsen Anders Olsen |
Hej Anders
Vi er dagligt i kontakt med iværksættere med gode ideer og vi har flere gange underskrevet NDA'er før vi fik nærmere information om et projekt, så det er ikke unormalt at gøre. Hvis du føler din ide bare er knaldgod og ikke set før, så vil det dælme også være træls at se nogen stjæle ideen fordi man troede de ville hjælpe med projektet. Så jeg synes da klart at du skal lade potentielle samarbejdspartnere underskrive en NDA før du fortæller dem om projektet, som man siger "better safe than sorry", og tvivler på det vil skræmme nogen af dem der er værd at have med på vognen at skulle gøre det :)
Held og lykke med projektet.