Hej kære Aminoer Jeg har en nuværende virksomhed(personligvirksomhed og moms.reg.), hvor jeg arbejder som indretningskonsulent. Derudover er jeg også registreret som importvirksomhed, idet jeg har købt nogle køkkenartikler i USA og solgt videre. Mit næste projekt er, at jeg vil ændre min bi-branche, så jeg også kan sælge biler. Jeg forestiller mig at købe 4-5 biler om året, og sælge dem videre til private. Jeg har dog et par spørgsmål omkring dette emne. Grunden til jeg vil ændre bi-branchen er, at jeg så kan købe på biler på bilsalg.dk og Autocom, som forhandler. 1. Når jeg vil ændre min bi-branche på webreg.dk - står der dette: "NB! Erhvervs- og Selskabsstyrelsen foretager en efterfølgende kontrol af brancheændringer på Webreg. Urigtige brancheændringer straffes med bøde, jf. lov om Det Centrale Virksomhedsregister § 22, stk. 1." Hvad skal det nu betyde? 2. Idet jeg kun vil sælge engros til private kunde, og derfor ikke vil yde garanti, da jeg ikke har værksted el.l., skal jeg på slutsedlen skrive, at bilen er solgt engros, samt er der er ydet afslag i pris pga. bilens motor og el-dele kan være slidte. Dette burde kunne gøre således, at kunden efterfølgende ikke kan komme og brokke sig over en skjult mangel. 3. En anden mulighed er, at jeg fra mit CVR nr. sælger bilen til mig selv, og derefter sælger bilen videre til en privat. Derved er det jo en handel mellem to private - og derfor købt som beset. 4. Men er det overhovedet lovligt? Altså: Jeg køber bil i mit firma, sælger derefter til mig selv, og sælger derefter videre som privat salg. Jeg har kigget rundt herinde, men synes ikke jeg kan finde noget der minder om mine spørgsmål. På forhånd tak, René |
Ændring af nuværende virksomhed til salg af biler
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)