Vi er ved at lancere ny hjemmeside og for ikke at miste den trafik vi får fra vores billeder, kunne jeg godt tænke mig at hører, om det er muligt at lave en 301 redirect på billeder, ligesom man gør det på almindelige sider?
Hvis ikke det er muligt, hvordan undgår man så at miste de besøgende som normalt kommer fra billeder?
redirect er ikke noget man kun kan gøre på sider, man redirecter jo stier til en anden sti, hvad enten der er tale om billede, tekstfil eller html fil.
Man kan også tage brug af mod_rewrite hvis man ønsker at lave regler for hvornår en redirect skal ske.
redirect er ikke noget man kun kan gøre på sider, man redirecter jo stier til en anden sti, hvad enten der er tale om billede, tekstfil eller html fil.
Man kan også tage brug af mod_rewrite hvis man ønsker at lave regler for hvornår en redirect skal ske.
MVH Kim
Et godt eksempel er at jeg jo i mit system redirecter alt der ikke findes, på min server eller på min hjemmeside, til det der passer bedst. Dog vil mit system automatisk redirecte til en side, medmindre jeg gør noget aktivt for at redirecte til noget andet fx et andet billede.
Vil det så i din menning være en god ide at lave en resirect på nogle af de billeder vi har til at ligge højt. Vi får en del besøgende, men som billeder oftest gør, så konvertere de rigtig skidt. Til gengæld tænker jeg at google har givet dem en vis form for værdi for vores site?
Ja det er altid en god ide at 301 redirecte uanset hvilke filer der er tale om, netop fordi man overføre eventuel værdi til andre steder, frem for at det måske bare går tabt i en 404 fejl