Hej... Er helt ny her, men har dog brugt flere timer på at læse herinde... Et rigtig godt forum men en masse fornuftige mennesker, så derfor har jeg også lyst til at spørge lidt :-) Jeg har fået kontakt ( på en lidt sjov måde ) til en ret stor Italiensk firma der producerer musik grej........ Der er kommet en "deal" i stand, og jeg har fået lov til at blive danish reseller for deres produkter...det bliver sådan at jeg vil sælge, i første omgang til musikere, hvor jeg, når jeg har solgt et produkt, vil bestille varen i Italien,og den bliver sendt til kunden herhjemme.... Så er det bare lige jeg er kommet i tvivl om et par ting.... Det er jo sådan et der IKKE er moms på musik, vi musikere kan jo ikke blive momsregistreret som musikere, og køber vi musikgrej, fratrækker vi jo hele beløbet, altså ikke noget med først at trække moms ud osv.osv. Hvordan så her ??? Andre steder på dette forum har jeg læst at når man importerer fra et andet eu land skal man ikke importregistreres, men hvad så ???? Er der en " smutvej" eller en måde der måske vil gøre det nemmere, lettere eller billigere :-) Jeg tænker på om det evt. er en fordel at kunden evt. selv overfører pengene til den Italienske konto ( jeg kan jo hjælpe dem ) og de DERFRA sender faktura, eller hvordan foregår sådan noget bedst ??? Jeg sidder og "kæmper" med at udarbejde en kontrakt til vores samarbejde på engelsk !!!! Har liiidt problemer :-D kan nogen evt. hjælpe med sådan noget ??? Evt. et sted hvor man kan finde sådan noget ???? På forhånd mange tak ... |
Hej Lars P,
når to virksomheder handler med hinanden indenfor EU skal der ikke beregnes moms. Du skal blot oplyse dit CVR nummer til leverandøren, ligesom han skal skrive sit nummer på fakturaen.Prøv evt. at spørge dit lokale SKAT center.
Mvh
Karin Wheler