Hejsa gutter Jeg kunne godt tænke mig at få lavet et prisliste med alle mine vare, men jeg er ikke sikker på hvordan man gør det lettest, jeg har ca. 14000 vare nr. som jeg godt kunne tænke mig at få på en prisliste i A4 siders størrelse og over i en PDF fil. Alle vare dataer: priser, vare nr., vare tekster m.v. kan jeg trække ud i en tekstfil fra vores økonomiprogram. Hvordan kommer jeg så vidre? jeg håber på at der kan findes et program eller laves noget der kunne importer alle de dataer over i noget der kommer til at ligne en prisliste Prislisten må gerne laves med et billede af feks. en vare og herefter feks 20 varianter, og det samme med næste vare. Er der nogen der har et forslag til hvordan det kan laves lettets muligt. På forhånd tak Mvh Allan |
Prisliste hvordan kan den laves?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.
Hvis du har en CSV-fil med alle data (og hvor data IKKE er krydsrefererende) samt nogle billeder, som er navngivne og er relateret til i basen, så skulle en simpel brevflet med Word / Excel kunne give dig et resultat, som du kan style. Nu er Office-pakken dog ikke velegnet til den mængde data, men med lidt tålmodighed og en mainframe af Cray2 kaliber (eller i et array af 1000 PS3'ere) så skulle det kunne gøres relativt smertefrit. Et alternativ kunne være at bede en programmere noget webbaseret, hvor du kan importere alle dine varer (data) til, så det kan styles en gang for alle gennem CSS. Men uden blod, sved og en smule klatgæld, vil det nok ikke lykkes. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
når den er lagt ud som en tekstfil, kan den importeres til en database, hvorefter data nemt kan manipuleres til udskrift efter alverdens filtreringer, og evt. også laves som et opslagsværk. det kræver dog noget programmering eller fodarbejde, men det kan jeg klare, og sikkert også mange andre aminoer du kan sende mig en mail hvis du vil have et tilbud på opgaven. |
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Hej Hvis det er nødvendigt, vil jeg gerne hjælpe med at gøre arbejdet manuelt. Med venlig hilsen Jakob |
Hvis du kan få lagt data ud i et passende format, således at det er muligt at finde hoved og hale i det, så kan jeg lave et program, som genererer en pdf-filen (jeg har gjort noget ligende før). Pdf filen vil få det udseende, som du ønsker. Vedr. billederne af produkterne. Vi skal have knyttet billederne sammen med de pågældende produkter. Er billedfilerne navngivet efter produkterne ? Eller kan man se navnene på billederne fra udtrækket fra økomomiprogrammet ? //EN |
Hejsa Tak for alle gode råd. Jeg skylder hvis at sige at jeg rent faktisk havde en sådan funktion på min hjemmeside til at lave prislister med, den havde jeg bare lige glemt/overset. Beklager. Mvh Allan |
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)