Hej Amino'er
Jeg blev forleden spurgt om jeg kunne give et bud på en pris på et site, der kunne bruges til adsense/affiliate. De har ikke tidligere annonceret af nogen art, og de har derfor ikke umiddelbart noget bud på, hvad siden er "værd".
Sitet ligger med gennemsnitligt 80 besøgende/dag, 75% nye besøgende, som primært kommer ind på sitet via søgninger.
Er der en gængs måde for prissætning af sitet, og har I nogen holdning til, hvad man kunne få for sådan et site?
Nu ved jeg ikke hvor hurtigt salget skal afsluttes, men det bedste ville nok være, at du bad webmaster om at sætte adsense på i en periode - f.eks. en uge - for at få en bedre ide om mulighederne for
omsætning (som udgangspunkt siger man, at man kan sælge et
MFA site for ca. 10-20 gange dens månedlige omsætning....).
Hvis du/I vælger ovenstående løsning skal i naturligvis tage højde for, at der kan optimeres på annoncerne efterfølgende.
Andre faktorer der bør have en indvirkning på prisen kan være:
- Inlinks (både antal og kvaliteten)
- Domænets alder (jo ældre, jo bedre)
- Indhold (hvis der er mange velskrevne artikler kan det være et +)
- Tema (nogle keywords indbringer flere penge end andre)
- Potentiale (i alle henseender...)
Meeeeen....når nu det drejer sig om en hjemmeside med 80 besøgende pr. dag tror jeg ikke du skal slippe mere end mellem DKK 800 - 2000 for det (uden at have set det - send mig evt. en PM, hvis du vil have min vurdering).
Christoffer Hauthorn Boisen:
Det der er relevant ved et MFA/affiliatesite, er vel hvor mange der rent faktisk klikker på annoncerne og benytter sig af tilbudene, fremfor bare at besøge siden og smutte igen. Jeg har haft MFA sites der har haft 2-300 unikke besøgende om dagen, hvor jeg næsten udelukkende tjente håndører på CPM, og der kun blev klikket på reklamerne et par gange om ugen, der hvor pengene jo ligger.
Det der er relevant er indtjeningen - ikke
CTR,
eCPM eller
konvertering (når vi taler adsense). Man kan jo alternativt prøve sig med forskellige affiliatereklamer, hvilket - i nogle tilfælde og afhængigt af sidens tema - kan være mere indbringende.
/JG