Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af site

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg blev forleden spurgt om jeg kunne give et bud på en pris på et site, der kunne bruges til adsense/affiliate. De har ikke tidligere annonceret af nogen art, og de har derfor ikke umiddelbart noget bud på, hvad siden er "værd".

Sitet ligger med gennemsnitligt 80 besøgende/dag, 75% nye besøgende, som primært kommer ind på sitet via søgninger.

Er der en gængs måde for prissætning af sitet, og har I nogen holdning til, hvad man kunne få for sådan et site?

Fra Gentofte
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:07

Det der er relevant ved et MFA/affiliatesite, er vel hvor mange der rent faktisk klikker på annoncerne og benytter sig af tilbudene, fremfor bare at besøge siden og smutte igen. Jeg har haft MFA sites der har haft 2-300 unikke besøgende om dagen, hvor jeg næsten udelukkende tjente håndører på CPM, og der kun blev klikket på reklamerne et par gange om ugen, der hvor pengene jo ligger.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christoffer Hauthorn Boisen:

Hej Amino'er

Jeg blev forleden spurgt om jeg kunne give et bud på en pris på et site, der kunne bruges til adsense/affiliate. De har ikke tidligere annonceret af nogen art, og de har derfor ikke umiddelbart noget bud på, hvad siden er "værd".

Sitet ligger med gennemsnitligt 80 besøgende/dag, 75% nye besøgende, som primært kommer ind på sitet via søgninger.

Er der en gængs måde for prissætning af sitet, og har I nogen holdning til, hvad man kunne få for sådan et site?

Nu ved jeg ikke hvor hurtigt salget skal afsluttes, men det bedste ville nok være, at du bad webmaster om at sætte adsense på i en periode - f.eks. en uge - for at få en bedre ide om mulighederne for omsætning (som udgangspunkt siger man, at man kan sælge et MFA site for ca. 10-20 gange dens månedlige omsætning....). 

Hvis du/I vælger ovenstående løsning skal i naturligvis tage højde for, at der kan optimeres på annoncerne efterfølgende. 

Andre faktorer der bør have en indvirkning på prisen kan være:

• Inlinks (både antal og kvaliteten)
  • Domænets alder (jo ældre, jo bedre)
  • Indhold (hvis der er mange velskrevne artikler kan det være et +)
  • Tema (nogle keywords indbringer flere penge end andre)
  • Potentiale (i alle henseender...)

Meeeeen....når nu det drejer sig om en hjemmeside med 80 besøgende pr. dag tror jeg ikke du skal slippe mere end mellem DKK 800 - 2000 for det (uden at have set det - send mig evt. en PM, hvis du vil have min vurdering).

Christoffer Hauthorn Boisen:

Det der er relevant ved et MFA/affiliatesite, er vel hvor mange der rent faktisk klikker på annoncerne og benytter sig af tilbudene, fremfor bare at besøge siden og smutte igen. Jeg har haft MFA sites der har haft 2-300 unikke besøgende om dagen, hvor jeg næsten udelukkende tjente håndører på CPM, og der kun blev klikket på reklamerne et par gange om ugen, der hvor pengene jo ligger.

Det der er relevant er indtjeningen - ikke CTR, eCPM eller konvertering (når vi taler adsense). Man kan jo alternativt prøve sig med forskellige affiliatereklamer, hvilket - i nogle tilfælde og afhængigt af sidens tema - kan være mere indbringende.

/JG

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:55

Jeg ville personligt ikke betale de mere end 8-10 gange indkomst, med mindre der var særlig god grund til det, dvs der er et godt brand, udviklingsmuligheder osv.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 17:15

Magnus:
Det der er relevant ved et MFA/affiliatesite, er vel hvor mange der rent faktisk klikker på annoncerne og benytter sig af tilbudene, fremfor bare at besøge siden og smutte igen.

Jeg kan desværre ikke afsløre hvilket site der er tale om, men dette er IKKE et MFA-site på nogen måde, indholdet er en blanding af guides og små freebies, samt et tilknyttet forum, hvor der er en smule aktivitet (få indlæg om ugen, så vidt jeg har forstået).

De besøgende kommer altså ind med det formål at blive klogere, og ikke for at købe noget.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 17:18

JesperG:
Nu ved jeg ikke hvor hurtigt salget skal afsluttes, men det bedste ville nok være, at du bad webmaster om at sætte adsense på i en periode - f.eks. en uge - for at få en bedre ide om mulighederne for omsætning (som udgangspunkt siger man, at man kan sælge et MFA site for ca. 10-20 gange dens månedlige omsætning....). 

Det lyder meget fornuftigt, jeg vil prøve at få dem til det. Salget haster ikke, så det vil nok være fremgangsmåden.

I øvrigt er det (som nævnt ovenfor) ikke et MFA-site, men de står til gengæld stærkt på søgemaskineoptimering/linkbuilding siden, idet indholdet rent faktisk gør en forskel for mange, og de har derfor links fra mange forskellige kilder.

Hvis jeg for tilladelse fra ejerne, vil jeg gerne sende dig en PM - nu må vi se.

@Alle: Tak for input !

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:21

Magnus:

Det der er relevant ved et MFA/affiliatesite, er vel hvor mange der rent faktisk klikker på annoncerne og benytter sig af tilbudene, fremfor bare at besøge siden og smutte igen. Jeg har haft MFA sites der har haft 2-300 unikke besøgende om dagen, hvor jeg næsten udelukkende tjente håndører på CPM, og der kun blev klikket på reklamerne et par gange om ugen, der hvor pengene jo ligger.

Så har du simpelthen ikke optimeret dine annoncemuligheder godt nok.

Med 300 besøgende om dagen/2.100 om ugen - og kun enkelte klik? Så har annoncerne IKKE været placeret godt nok, eller ikke været relevante for brugeren. Hvis nogen kan vise mig en MFA side lige nu, hvor der er 300 besøg på siden dagligt, men der kun bliver klikket et par gange i ugen på reklamerne, så kan jeg hurtigt fortælle hvordan du får flere kliks.

Hvis det er et forum kan jeg MÅSKE forstå det - men det handler om at teste, teste og... teste. Her snakker vi annoncestørrelser, annonceplaceringer, farver, hjørner osv. (hvis vi snakker adsense).

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 21:49

Hej Christoffer, 

En god tommelfinger regel som jeg generelt bruger er at en affiliate side kan sælges for omkring 10-12 måneders omsætning. Skriv gerne en mail eller pm, hvis jeg kan være behjælpelig. 

Vh

Jonas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)