Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk server og dot com - var dét nu også smart ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Man lader sig jo rådgive.... også om valg af server, teknisk opsætning osv... men jeg undlod at være kritisk ift. SEO og geografisk placering af server og valg af domæne. Umiddelbart så det hele fint og flot ud. Og det virker bare, dét må jeg sige, dén ros skal sys-admin bestemt have!!!

Men er der grund til mistanke for at geografisk placering af server i Tyskland og hosting på et .com domæne er et problem if.t tidligere geografisk placering af server i Albertslund og hosting på et .dk domæne ?

Teorien er kommet op efter at jeg synes at konstatere at mine anstrengelser for bedre google placering fejler gang på gang... tidligere lå jeg på side 1 uden de store anstrengelser...

Valg af Server & TLD ift. SEO

Betyder serverplacering og valg af domæne TLD noget for ens søgemaskine-resultater i google som dansk virksomhed ?

• Ja (62,5%)
  • Nej (12,5%)
  • Det afhænger af flere faktorer (25%)
  • Totalt antal stemmer: 8
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Valg af TLD har en del at sige.
Geografisk placering har noget at sige - men mindre end TLD.

Hvad betyder "Det afhænger af flere faktorer"? Din placering er i høj grad også afgjort af links, indhold på siden og om der er Duplicate Content etc. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:32

Der er nu ingen grund til en afstemning om det spørgsmål, for svaret er ret krystalklart:

Og:

Er du i tvivl om forhold a la dette, vil jeg hviske dig i øret, at du kan finde alle svarene og mere til i SEO-LEX

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06

ScanDix Software:

Man lader sig jo rådgive.... også om valg af server, teknisk opsætning osv... men jeg undlod at være kritisk ift. SEO og geografisk placering af server og valg af domæne. Umiddelbart så det hele fint og flot ud. Og det virker bare, dét må jeg sige, dén ros skal sys-admin bestemt have!!!

Men er der grund til mistanke for at geografisk placering af server i Tyskland og hosting på et .com domæne er et problem if.t tidligere geografisk placering af server i Albertslund og hosting på et .dk domæne ?

Sørgede I for redirects (301) af de gamle sider til de nye sider på den nye server & det nye domæne?

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Fra  ScanDix Skrevet kl. 11:08

302 mener jeg... Der er tale om et hélt nyt setup, alt gammelt skulle "ud".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

ScanDix Software:

302 mener jeg... Der er tale om et hélt nyt setup, alt gammelt skulle "ud".

Jamen, så har du jo forklaringen på, hvorfor du er faldet gevaldigt. Med 302 redirects dræber du PageRank-flowet fra samtlige indgående links, I har opbygget gennem tiden.
Hvis I så oveni det har skiftet domæne og url-struktur, så er det klart, at rankings rasler ned.

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Fra  ScanDix Skrevet kl. 13:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at tråden er besvaret og jeg har lært min lektie... :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)