Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bed & Breakfast reservation portal søger webudvikler/programmør partner

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Bed & Breakfast udlejere i Danmark er en løst organiseret gruppe af værelsesudlejere. Hver især har de deres egen lille forretning som de driver næsten uafhængigt af de andre. Mange er dog medlem af den lokale turistforening og har derigennem noget reklame og portalløsninger.

Når en turist henvender sig på turist kontoret angående en overnatning så tilbyder turistkontoret at hjælpe med at finde en overnatningsmulighed - bl.a. på et Bed & Breakfast. Men fordi det er et løst organiseret netværk så er der ikke nogle it-systemer til at understøtte dette. Dvs. at turist kontoret tager telefonen og begynder at ringe rundt til udlejerne.

Det er naturligvis ikke særligt effektivt for nogle parter, hvorfor det også synes oplagt at optimere processen med IT. Konceptet går ud på at lave et simpelt system som gør det muligt for udlejere at indrapportere deres udlejningstatus således at turistkontoret kan søge sig frem til ledige lejemål. Jeg forestiller mig at denne basis funktionalitet skal være en gratis service. De data man indsamler i denne forbindelse kan derimod benyttes til forskellige andre formål, så som at sælge tillægsmoduler til udlejerne og andre portaler.

Lidt om mig: Jeg er Cand.IT og arbejder til dagligt som software udvikler inden for bl.a. Cloud Computing. Jeg har stor erfaring inden for udvikling af backend systemer og .NET programmering, og har desuden en lille iværksætter i mig. Har tidligere haft en lille hosting virksomhed, så har også nogle evner inden for den mere administrative del. Desuden har jeg en lille fod indenfor hos Bed & Breakfast på Fyn. Jeg befinder mig i København.

Lidt om dig: Du har evner inden for HTML/CSS/Javascript og eventuelt programmering. Du er ikke nødvendigvis ekspert, men har lyst til at bruge noget af din fritid på projektet. Hvor du befinder dig i verden er ikke så interessant og jeg forventer ikke at du kommer med en pose penge, da udgifterne vil være meget begrænsede.

Jeg forventer at projektet langt hen af vejen vil være et hobby projekt som laves ved siden af vores normale arbejde. Det er selvfølgelig min hensigt at tjene penge på projektet. Såfremt projektet viser sig at være frugtbart så er der mulighed for at generalisere systemet så det kan henvende sig til andre brancer - ala de gratis portaler man ser komme frem for billetsalg/events i øjeblikket og derved udvide til andre brancher og lande. England er et godt bud på et marked med stort potentiale, da de ligesom danmark har en stort marked for uorganiseret udlejning. Vi vil være ligestillede partnere i projektet.

Hvis du er interesseret så skriv her eller på bbhtmlpartner@gmail.com.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)