Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få vurderet din hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige tillade mig at "reklamere" lidt i dette indlæg.

Jeg har nemlig lavet en hjemmeside hvor man gratis kan tilmelde sig, og få vurderet sin side.
Man kan så ligeledes være med til at vurdere andres sider.
 
Det er et meget enkelt princip. Man tilmelder sig på siden, og når jeg har godkendt oplysningerne bliver man listet på siden.
Herefter vil alle besøgende kunne vurdere jeres side med en karakter fra 1 til 10.
og samtidig skrive en kommentar til siden.
 
Det kan jo være at i kan bruge det til noget?
 
 
 
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,

Det ser da spændene ud, nu har jeg siddet og kigget lidt - jeg vil anbefale at læse noget korrektur for taste fejl og sådan, f.eks.:

I Lars Bachmann (Site owner) decides hwo will be accepted to be listed at Targetzone.dk
Every site will be reviewed by me, and if i think that the site will qualify it will get my approval and then be shown at Targetzone.dk.


hwo = who

Mit første indskud var, nej hvor smart! Men så så jeg at:

1. Du udelukkende bestemmer hvem der bliver godkendt, men du har ikke skrevet hvad krav du har eller på hvilke parametre du godkender.

2. Sitet er på engelsk med et .dk domæne? Jeg tror ikke du får mange besøg fra udlandet, men nu er jeg på ingen måde ekspert - dog tænker jeg, hvorfor skal jeg indtaste mit danske site (ikke mit men et jeg støtter) på dit site der gerne vil tiltrække udenlandske sites? Jeg vil helst have danske besøgende.

3. Preview af websites er måske en ide til at folk gider taste deres side - altså at man kan uploade et snapshot af sitet, samtidig ville det være rart at se URL på sitet og ikke bare en titel.

4. Der er ikke en specifik "målgruppe", dvs. du henvender dig til alle og dermed tror jeg igen ikke at jeg ville få noget ud af at tilmelde mig.

Hvis du vil opbygget et community omkring din ide, så tror jeg at du skal være mere specifik - altså evt. inddele det i flere og mere præcise kategorier, så ville jeg også enten skifte domænet eller sørge for at den danske version af sitet findes på .dk og du så flytter den udenlandske version til et andet domæne.

Der skal også være noget for dem der tilmelder sig, hvad får de ud af det? (altså udover måske noget trafik, men hvem kommer til dit site?) Det er også en god ide hvis folk har noget til fælles, måske kombiner det med et beskedforum eller en tagwall så man der kan kommentere og debatere indbyrdes.

Men det er jo bare et par ideer, jeg kan se at du da har noget trafik på sitet idag - 5 online på din chart tæller? (giver Chart i øvrigt noget?)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende koncept, men synes det mangler en hel del for at være iorden.

Jeg kan på ingen måde se hvorfor jeg skal ligge mit site ind på din side, få nogle stjerner fra folk ( kunne sagtens være konkurrenter der gav dårlige stjerner )

Altså jeg kan ikke bruge de stjerner til en pind. Hvis jeg skulle have en grund til at ligge mit site ind hos dig var det fordi der kom noget velkvalificeret feedback, altså noget kontruktivt kritik og ikke bare et antal stjerner.

Derudover er jeg enig i de punkter Mikkel nævner.

Men arbejd endelig videre med ideen
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mange tak for jeres respons.
Jeg har taget de tng i nævner til efterretning, og på baggrund af det, har jeg lavet nogle ændringer på siden.
 
For det første kan jeg godt se at det var at skyde lidt over mål at lave siden på engelsk (Især når man ikke kan stave på engelsk :) )
 
Derfor er den nu på dansk.
Alle der afgiver en stemme få deres IP adresse gemt, og der vil blive taget stikprøver, så hvis der er nogen der vil snyde, og det er der højst sandsynligt, ved at give andre en lav karakter, og sig selv en høj karakter, de vil blive fjernet fra siden.
 
De stjerner man vil få er selvfølgelig kun vejlendende, da vi hver især vurderer efter smag og behag, men det er muligt at kommemtere/begrunde sin stemme til hvert site, og det er der man virkelig får noget ud af at tilmelde sit site.
 
Man kan med fordel opfordre sine besøgende til at besøge Targetzone ved at linke til siden, hvis man har et site tilmeldt, da det så i højere grad vil være brugere fra egen målgruppe der afgiver deres stemme.
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ideen med IP logging og stikprøver er udmærket så længe din side ikke er størrer.

Men hva nu hvis du har 8000 daglige unikke besøgende? så vil der slippe rigtig rigtig mange igennem der fusker sig til en god eller dårlig karakter.

Jeg synes du bør lave lidt om i dit system.

Enten så stjernerne helt forsvinder, eller så man er tvunget til at skrive en kommentar til systemet for at give stjerner.

Jeg prøvede lige for sjov at klikke på et 7 point til en side første gang jeg kom ind på den, og pludselig havde jeg givet 7 point til en side jeg slet ikke havde set endnu.

Som systemet er bygget op nu så tror jeg der kommer alt for mange fejl kliks.

Men det begynder da at blive bedre :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du er meget tændt på at have stjerner kunne man lave det lidt mere avanceret så når man skulle give karakter så gav man ikke kun en all over karakter, men på design, brugervenlighed, informativ og så videre.

For lige nu er det svært at se hvad man egentlig bedømmer de forskellige sider på.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i meget af det de andre har sagt, men derudover er det værste næsten at du anvender 302 redirects til de sider der tilmelder sig, hvilket kan være YDERST skadeligt for disse sites i specielt Google. Claus Schmidt har en meget udførlig beskrivelse af problemet her - som også går under betegnelsen "302 hijack". Nogle vil påstå at Google har løst problemet, men det har de IKKE! Yahoo har løst det for lang tid siden, men Google nægter fortsat.

Så, VÆK med det redirect

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)