Hey. Hvis man nu er sådan en rigtig alsidig iværksætterfyr, og kan lidt indefor 4-5 forskellige områder, der ikke direkte har noget med hinanden at gøre, hvordan bør man så strukturere sig? Vil det være smartest at starte en virksomhed til hvert foretagende, eller må man godt drive eksempelvis en virksomhed der laver webdesign, og har undervisning i sport, konsulentarbejde, og café drift som bibrache? Eller bør man her have et overordnet firma, hvis eneste formål er at eje de andre firmaer? Jeg tænker blot på hvad der er nemmest i forhold til inventar, momsafregning, regnskab og evt. aflønning af personer hvis de figurerer i mere end en af afdelingerne? |
Dennis:Jeg tænker blot på hvad der er nemmest i forhold til inventar, momsafregning, regnskab og evt. aflønning af personer hvis de figurerer i mere end en af afdelingerne?
Jeg synes næsten du har besvaret dit eget spørgsmål.
Det nemmeste er et køre det hele i et firma.
Hvis du på den lidt længere bane ønsker at få en eller flere partnere indover nogle af dine aktiviteter kan det godt senere vise sig at være en fornuftig konstruktion at lave et nyt firma til disse.
Jeg har selv to selskaber, - og tidsspildet i to regnskaber står mig til tider ud af halsen.