Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Siri kodet i?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål til det nye Siri fra Apple.

Hvilket sprog er det kodet i?

Og er der evt nogle der har prøvet at lege med det? Altså om det kan lade sig gøre at aktivere en funktion(eksternt) via Siri.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:47

Mon ikke det er noget Apple-specifik og noget de har opfundet...

Anywho så mener jeg at have læst at de arbejder på at lave noget third party access - altså at apps ville kunne bruge hende (det er jo en pige) og omvendt.

:) Kim

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 12:04

Siri er ikke en opfindelse fra Apple, det var et startup som nu er købt og integreret af Apple.

Mener at Siri oprindeligt er udviklet i Java, men mon ikke det er noget Objective-C eller C++ nu :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19

Det er højst sandsynligt kodet i Objective C. Apple anvender Objective C til programmering af deres styrresystemer med deres Kernel og lidt andet lower-level kodet i C. 

Men så vidt som jeg ved kræver Siri internet forbindelse (hæng mig ikke op på dette er langt fra sikker), hvilket vil sige den forbinder til en server som jeg tror er der den rent faktisk analysere hvad du siger. Hvis dette er tilfældet kan det sagtens være at Siri's back-end er kodet i et helt andet sprog. F.eks. et mere AI orienteret programmerings sprog som Lisp eller Prolog.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:26

Siri er baseret på et projekt fra DARPA helt tilbage i '70'erne. Det har en ret lang historie. Programmeringsmæssigt er der nok tale om flere sprog. Selve iPhone appen er selvfølgelig i Objective-C men hele teknologien bag styres af et system der kører i deres datacenter og det er højst sandsynligt ikke kodet i Objective-C men noget helt andet.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:43

Tror at det her link  vil hjælpe på forståelse af hvordan Siri er opbygget http://www.abovetopsecret.com/forum/thread762666/pg1

Find de bedste sko priser på Skohylden

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:30

Jeg har ikke prøvet det endnu, men det ser super godt ud, men nogle medier skriver at det kun fungerer i USA og det pt. kun er en Beta version. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)