Hej Klaus Jeg har et konsulent virksomhed hvor vi sætter fleksible arbejds og aflønningsmodeller i højsædet, det er selvfølgeligt nødvendigt for at kunne vide om dette er interresent, præcis hvad han har brug for: lokal, national, eller international kampagne. Ydermere hvis konceptet lyder salgsbart vil jeg da gerne bruge en rum tid på at lave en markedsanalyse hvorefter jeg kan komme med et overslag på en prisydelse i %. |
marketingsidé??
|
Hvorfor ikke? Det er da din garanti for at du får det du betaler for - og så er du sikker på at firmaet yder deres bedste, eftersom de bliver belønnet for deres indsats! Tilbage til hovedindlæget; jeg har selv tidligere tilbudt den form for betaling jeg tog et mindre startbeløb, og tog så kun yderligere betaling for, hvis målet blev nået inden for en hvis periode... Men jeg tror at det du søger efter er PPE (Pay Per Equity), som demib er glad for (og jeg tildels) http://www.demib.dk/pay-per-equity-546.html |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
Min OMSÆTNING er det tal, jeg sælger varer og ydelser for. Det er IKKE beskrivende for mit OVERSKUD - selvom de ofte følges ad hånd i hånd. Et firma, der vil have en procentdel af min omsætning vil aldrig kunne garantere mig, at jeg ikke taber penge på projektet. Og som jeg skrev: jeg vil ikke indgå en sådan handel med et firma, der ikke konkret kan bevise effekten. Det er ikke nok, at min omsætning stiger - hvis mit overskud ikke følger med. Og tænk engang, hvis min omsætning alligevel ville have steget, selvom jeg ikke havde indgået en marketing-aftale? Eksempel: marketingfirma: "Hey, PBTryk? Skal vi ikke lave en kampagne, hvor du sætter alle dine priser ned til 50%? Det skal sq nok give mange kunder!" PBTryk: "Tjoh, hvis du nu synes at det er så gevaldig en idé... Du skal bare vide, at jeg så taber penge på alle mine salg." marketingfirma: "Ja, men vi hiver jo 10% af din omsætning, så det er stadig en god forretning for os." See the point? Jeg er mere til at betale for en ydelse - og så tage risikoen for at jeg ikke havde behov for ydelsen alligevel. Men det er nok bare mig. Jeg vil jo nok relativt hurtigt kunne gennemskue om kvaliteten af ydelsen er i orden. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Det er selvfølgelig en hårfin balancegang at træde ud i, og klart noget som jeg vil fraråde. Essensen i at give en hvis % del skal selvfølgelig ligge i at det skal kunne påvises af sælger at dette salg er grundet deres marketing. En % del af en meromsætning udelukkende baseret i firmaet kan jo som du skriver gøre at man betaler andre for ens eget arbejde, så det skal kunne påvises at det er sælgers arbejde der har foresaget en merindtægt. Det er selvfølgelig en vis forskel i at sælge klemmer til B&O fjernsyn med hensyn til at føre justits men alting har en løsning. |
Hejsa Jeg ville egentlig bare gøre dig opmærksom på vores nye medie som jeg mener kunne være relevant til netop dit produkt. Vi har startet firmaet Taxaspot, hvor det er muligt at vise reklame spots i nakkestøtterne på taxaerne. Spotsne varer 30 sek, så der vil være rigelig med tid for at fortælle om de muligheder som du tilbyder. Hvis det har vagt din interesse er du meget velkommen til at kontakte mig. MVH Rune Laursen www.taxaspot.dk |
Den slags findes, ikke udbredt i DK, og dog forskellige facetter, men det bruges meget i USA og lur mig om det ikke kommer til atbrede sig indenfor konsulent og rådgivnings verdenen. Personligt tvivler jeg dog på det gør skole og slår helt igennem, men det kan sikkert anvendes i nogle brancher. /Glenn |
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.