hej aminoer, jeg har ofte spurgt mig selv om der findes marketingfirmaer, der lader sig betale med en procentsats af omsætningen.jeg fik aldrig et fornuftig svar og spørger derfor herinde. en ny iværksætter ved ofte ikke hvordan hans/hendes idé skal ud i verden for at skabe omsætning. der er ofte ikke råd til at hyre en profesionel i starten og man får aldrig noget salgsgaranti for marketingsfirmaets bestræbelser. findes det eller kan man forestille sig, at marketingfirmaet sætter noget igang uden at blive aflønnet med det samme? istedet kunne dette firma få fremlagt kvartalsregnskabet og forlange x % af iværksætterens omsætning i måske 1 år. det ville sikre iværksætteren ikke at tabe penge og give ham en garanti, at marketingsfirmaet kan deres kram. det ville oz sætte fut i marketingsfirmaet for jo mere omsætning desto mere hyre. findes det og hvis ja hvem? klaus og torstedgaard tækkefirma |
marketingsidé??
Det du søger er nok nermere en investore.. der er ikke mange firmaer "hvis der findes nogen" som vil lave noget uden at få noget udbetalt til at starte med.. Du kan evt læse lidt om performanceaftaler som er det du søger og de fleste bureauer er med på... http://www.gefuhlblog.dk/performanceaftaler Hvilken for for marketing søger du? |
Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
hvor læser du det med der ikke er beviselig effekt? selvfølgelig vil det skulle dokumenteres fra bureauet eller kundens side.. |
Vil nok også hellere kalde det en investering, det er en meget alternativ betalingsform, der skal dog stadig en pose penge bag til bl.a. annoncering. Marketing virksomheder kan muligvis lokkes til at investere nogle timer i projektet, alt eftr projektets potentiale osv. selvfølgelig. |
Hvis dig og bureauet finder et mål f.eks at øge din omsætning med 20% på f.eks digitaltryk inden for de næste 12måneder... så laver i ex. en aftale der lyder på at bureauet skal have 10% den ekstra omsætning der har været de måneder... (Det er jo ikke 100% sikker dokumentation på det punkt) Hvis vi snakker kendskab til virksomheden kan der følges op med noget telemarketing.. hvorpå der undersøges om forbrugeren kender mærket hvis ja hvorfra forbrugeren har hørt fra det.. der kan man evt. dele det om i nogle procent satser.. ex. 60% direkte fra bureauets materiale, 30% gennem en bekendt ect... det ville være relevant hvis det var et specifik segment man gik efter... |
hej aminoer, nu er det så ikke mig, der har brug for et marketingfirma. jeg har været selvstændig siden 1992 og er trådt i de fælder man kan træde i. ![]() ![]() det er ikke en investor jeg spørger til, men mere en betalingsform a lá ejendomsmæglere der kører efter "solgt eller gratis"-princippet. en investor, hvis det ikke ligefrem er farmand eller mormor, ville ikke investere i et nyt firma, der ikke kan lægge noget budget og regnskab på bordet. idéen er egentlig kun tænkt som en service til den nye iværksætter. marketingsfirmaet skal selvfølgelig vurdere for sig selv om iværksætteren har chance for succes med sin idé eller sit produkt. på den måde får marketingsfirmaet mere ansvar og arbejder med sikkerhed mere målrettet, end hvis det bare udvikler hjemmesider, brochurer, sætter omtaler og annoncer i avisen. selvfølgelig har det en større risiko men har dermed også en større chance for indtjening. "livet er ikke for nybegyndere"! klaus og torstedgaard tækkefirma |
Hej Klaus, Nu er jeg selv fra reklamebureau ( og bl.a. vores blog der henvises til ang. performanceaftaler - tak Daniel :-)), og jeg vil sige at som udgangspunkt er jeg åben for en aftale hvor vi bliver betalt efter kundens omsætning/indtjening. Jeg er generelt tilhænger af nye aflønningsformer bureau og annoncør imellem. MEN der er naturligvis elementer som ikke kan indgå i en sådan performanceaftale, som fx medieindrykninger, porto, trykomkostninger,etc. Altså der hvor jeg ikke har nogen indflydelse på prissætningen (eller ihvertfald meget lidt) og hvor jeg iøvrigt kun har rene udgifter. På områder som strategi og konceptudvikling ( hvor det altså er mine "egne" timer) er jeg derimod meget åben for at lave en performanceaftale. Hvis en sådan en indgåes, så stiller jeg naturligvis "krav" om stor indsigt i din forretning, herunder økonomi. Jeg skal jo kunne vurdere potentialet - og risici også. Så til dit spørgsmål : så jo, den slags marketingfirmaer findes :-) Mange hilsener Jacob Højrup Reklamebureauet gefühl |
Probizz, som min virksomhed hedder, arbejder efter solgt eller gratis princippet. Eksempel. Probizz Salg Ingen salg x antal pct. i provision* 0 pct. i provision *Pct. tallet fastsattes udfra en fast aftale mellem Probizz og klienten. Mvh. David Celik Probizz -a better way to sell. |