Hej Alle Det er super dejligt at få svar fra jer, skide godt at have sådan et sted her man lige kan få tingene forstået på en ordentlig måde. Jeg skrev til SU, de sagde jeg skulle henvende mig til mit SU sted. Utroligt de ikke bare lige kan skrive, det er dit fradrag der nok er blevet flyttet, henvend dig til skatteforvaltningen. Men tusind tak, jeg går ned og får det ordnet i dag. Jeg overvejer også lidt at få det nulstillet, og så betale skattefar når han sender regningen. Jeg tror bare det bliver en god slat, men nu må vi se. |
Nu skal jeg lige have præciseret en ting. Du skriver at din SU er blevet sat ned. Derved forstår jeg at det du får fra SU før skat er blevet sat ned.
Det du mener er vel at du får mindre udbetalt i SU efter skat. Det er jo egentlig ret logisk. Du skal betale skat af dit virksomhedsoverskud og her er der ikke noget at indeholde skatten af, på samme måde som der er med lønindkomst og SU. Der indeholder man derfor skatten via forskudsregistreringen (dit fradrag). Havde du ikke haft SU (og et lidt højere virksomhedsoverskud) ville forskudsskatten blive opkrævet i B-skatterater.
Det du mener er vel at du får mindre udbetalt i SU efter skat. Det er jo egentlig ret logisk. Du skal betale skat af dit virksomhedsoverskud og her er der ikke noget at indeholde skatten af, på samme måde som der er med lønindkomst og SU. Der indeholder man derfor skatten via forskudsregistreringen (dit fradrag). Havde du ikke haft SU (og et lidt højere virksomhedsoverskud) ville forskudsskatten blive opkrævet i B-skatterater.