Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedsættelse af SU efter start af virksomhed

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Det er super dejligt at få svar fra jer, skide godt at have sådan et sted her man lige kan få tingene forstået på en ordentlig måde. Jeg skrev til SU, de sagde jeg skulle henvende mig til mit SU sted. Utroligt de ikke bare lige kan skrive, det er dit fradrag der nok er blevet flyttet, henvend dig til skatteforvaltningen.

Men tusind tak, jeg går ned og får det ordnet i dag. Jeg overvejer også lidt at få det nulstillet, og så betale skattefar når han sender regningen. Jeg tror bare det bliver en god slat, men nu må vi se.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skal jeg lige have præciseret en ting. Du skriver at din SU er blevet sat ned. Derved forstår jeg at det du får fra SU før skat er blevet sat ned.
Det du mener er vel at du får mindre udbetalt i SU efter skat. Det er jo egentlig ret logisk. Du skal betale skat af dit virksomhedsoverskud og her er der ikke noget at indeholde skatten af, på samme måde som der er med lønindkomst og SU. Der indeholder man derfor skatten via forskudsregistreringen (dit fradrag). Havde du ikke haft SU (og et lidt højere virksomhedsoverskud) ville forskudsskatten blive opkrævet i B-skatterater.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)