Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil??

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at nogen af de billigste af de større for tiden er Nordania Leasing - men det skifter vidst som vinden blæser.

Nogle af bilforhandlerne har vidst også deres egne leasingordninger. Men hvor vidt de er billige ved jeg ikke lige.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 08:01
Dato: 12/6/2005 7:55:54 PM Forfatter: Kim W

tak for info.

Er der nogen af jer der har erfaringer med de forskellige Leasingselskaber? Nogen kræver 15 - 20 % af købssummen i udbetalingen, hvilket jeg synes er ret meget.

Jeg vil igen sige; tag hen til din lokale bilforhandler, af det mærke som du nu end foretrækker... De har gode og billige leasing priser. Udbetaling kan du ikke komme udenom - tror jeg ikke. Jeg betalte 40.000 i udbetaling, hvilket også er omkring de 20%...

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:18

Vi har også lige investeret i gulplade firmabil i vores lille virksomhed.  Vi var heller ikke helt tilfredse med den store udbetaling... Det kan dog lade sig gøre at komme uden om den.

Vi fik et tilbud gennem vores bankforbindelse (BG), som i samme koncern har Nordania Leasing. Her kunne vi undgå udbetaling, men selvfølgelig er den månedelige leasingafgift også højere... I vores udvælgelsesproces fik vi også et tilbud fra Hyundai som var uden udbetaling.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:57
Dato: 12/5/2005 8:07:50 PM Forfatter:Kim W
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så må jeg ikke køre hjemmefra og til arbejdet i en gulpladebil.

Ingen regler uden undtagelser...

Jeg har før hørt om håndværkere som måtte tage firmabilen hjem, fordi deres arbejde startede fra bopælen, altså, de kørte direkte ud til kunden/byggepladsen/etc. fra bopælen.

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:04
Kender to der arbejder for en stor international virksomhed her i DK, der begge har en bil på gule plader. De er konsulenter og skal derfor køre rundt hver dag med produkter bagi. Virksomheden betaler moms og hele baduljen på bilen og medarbejderen bliver så beskattet af bilen og må derfor køre rundt i den som de vil, også udenfor normal arbejdstid.

Håber (og tror) da et så stort og respekteret firma kender reglerne (eller deres jurister).
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:18

Hej Kim

Med risiko for  at gentage mig selv, så bør du overveje at købe bil selv.

Statens takst for udbetaling at skattefrigodtgørelse til dækning af udgifter ved benyttelse af egen bil til erhvervsmæssig kørsel er følgende:

kørsel til og med 20000km årligt 3,30,- pr. km
kørsel ud over 20000km årligt     1,78,- pr. km

Du er ude over et hvert problem der er med en firmabil, og selvom du skal afholde udgifterne selv kan man blive godt kørende for 66000,-kr om året ved 20000km.

et lille regnestykke kunne se sådan ud(grov set)

forsikring                                 5500,-
grøn afgift                                3000,-
falck                                           1200,-
diesel v/10km og 8,5,- pr ltr.  17000,-
service(afhængig af årgang)     8000,-

ialt.                                           46200,-

Det vil give dig 19800,- til forrentning af en bil, hvor du selv får fortjensten ved et salg.

mvh
Michael

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:44
Hej

Hvis det er leasing er der lidt at spare ved at lease i tyskland, faldt over denne her sidst:

http://www.fleggaard-leasing.de

/Rasmus
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:52

Det ser da spændende ud med leasing i Tyskland. Men kan jeg som dansker, bosat i Danmark, mon uden videre lease en bil i Tyskland ?

I eksemplet på deres website er der godt nok taget udgangspunkt i at bilen registreres i Danmark, og at der derved betales dansk registreringsafgift, så vidt jeg kan se.

Er der én der har erfaringer med Fleggaard Leasing ? 

mvh Carsten
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:27

Som jeg har forsået det er det besparelsen på 9% moms der skulle udgøre fordelen i det.

De kørerda kampagner i Danmark så går ud fra det er det danske marked de går efter. Det er nu også en kendt grænsehandles virksomhed.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:40

Hvis man kigger lidt på deres beregningseksempel ser det ud til at man ved leasing i Tyskland får fuld momsrefusion og i Danmark får man momsfradrag baseret på registreringsafgiften.

Jeg tror at man skal være revisor for at det giver menig - men besparelsen på leasingydelsen er da på 10,6%

mvh Carsten
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)