Hej. Jeg er sikker på at det har været omtalt før herinde på siden, men jeg har et par spørgsmål.
Jeg er ved at starte et APS med en kammerat og der er selvfølgelig 1000 ting, som vi prøver at få styr på. Jeg prøver i øjebliket at finde ud af, hvad der bedst kan betale sig mht. firmabil. Jeg bor med min kone og jeg har i øjeblikket fri bil gennem min nuværende arbejdsplads. Den bruger vi begge 2 også til privat kørsel. d. 1/2 stopper jeg i firmaet og starter op som selvstændig. Jeg skal være på landevejen mindst 30 timer om ugen og skal køre hjemmefra til kontoret hver dag. Kan man på nogen måde gøre dét at jeg bruger en gulplade bil til dét og køber én lille hyggebil, som min kone kan tøffe rundt i og som vi kan bruge til privatkørsel???
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så må jeg ikke køre hjemmefra og til arbejdet i en gulpladebil.
Er der nogen der har gode råd, evt. også kendskab til nogle gode steder hvor vi kan lease bilerne uanset om det er på hvide eller gule plader??
På forhånd tak..
Kim W..... |
Hej Kim
Vi har hjemme hos os 2 biler. En til privatkørsel, og én til firmakørsel (gulpladebil). Jeg har startet virksomheden hjemme, og har sidst på sommeren i år flyttet ud i nogle lokaler i et stort kontorfællesskab/Udviklingspark. Derfor havde jeg brug for en firmabil og har valgt at lease en Toyota Corolla SportsVan hos en lokal Toyota forhandler som også kunne tilbyde finansiering gennem sit eget finansfirma.
Som du helt rigtigt skriver, må man ikke køre i gulpladebilen til arbejdet, hvilket er et problem for mig lige i tiden...