Som fortalt er du nød til at få lavet en søgeordsanalyse for at finde frem til de helt rigtige søgeord og fraser som du skal fokusere på. Det er ikke nok bare at se på antallet af søgninger som rigtig mange nøjes med, og iøvrigt har det med at læse lidt forkert, man bliver også nød til at se på hvilke ord der giver mest værdi for din hjemmeside. Ud over det kan jeg også anbefale at få lavet en SEO analyse, denne kan afdække alle de elementer onsite og off-site som du bør have fokus på, få rettet etc. her vil man blandt andet også finde ud af om din hjemmeside fokusere på de rigtige søgeord, om siden er bygget rigtigt op og ja 1000 andre ting. De to punkter vil kunne give dig en køreplan for din SEO. Du skal aldrig tænke på linkbuilding som noget der kommer senere, linkbuilding skal allerede startes før man får sin nye hjemmeside op at køre, kan man ikke det (hvilket der ikke skulle være noget i vejen for), så i det mindste når hjemmesiden kommer op at køre. Brug søgeordsværktøjet hos Google sammen med Google, det er et godt værktøj, man skal bare lære at læse det og bruge det før man har en chance for at vide hvor fokus skal være. Studer ikke kun dine konkurrenter, studer også andre hjemmesider for at se hvordan de gør, hvad du måske også kunne gøre, bare bedre selvfølgelig. Du skal da altid kigge dybt i analytics, både for at se om det går godt nogen steder, men især for at se hvor du kan forbedre noget. Der er intet i vejen for at gå til en tekstforfatter, du skal helst bare vide hvor dit fokus skal være. så du ikke bare siger til forfatteren, skriv en tekst om maler :) Ja det ville jo blive en hel roman, hvis man skulle vejlede og ja besvare det/de spørgsmål du har her. så jeg vil stoppe for nu og arbejde lidt i stedet for. MVH Kim |
Hej Ib,
Nu ved jeg godt du skriver, at du er mest interesseret i at få trafik på siden, men jeg må altså tilstå, at jeg skal bruge meget længere tid på din side for at finde ud af, hvad du kan, end jeg under normale omstændigheder ville bruge, hvis jeg skulle finde en maler.
Jeg bliver helt rundtosset af alle de ting på siden, der forsøger at råbe op og fange min opmærksomhed. Og der er jeg allerede tilbage på google og lede efter et firma, hvor jeg kan se, hvad de sælger.
Min anbefaling må være at bruge energien på at få budskabet gjort klart og tydeligt, inden du bruger energi på at få besøgende på siden.
Et eksempel på en maler hjemmeside, hvor jeg kan overskue det kunne være:
http://www.caspermaler.dk/
Generelt synes jeg faktisk de hjemmesider der kommer op, når man googler efter maler er af meget tvivlsom kvalitet - der bør klart være en mulighed for at hente nogen kunder.