Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke rækkefølge laver jeg SEO i ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

SmileKære Aminoer !

Nu er den gal igen, nu ”kommer I til at hjælpe mig”

Jeg ved mange er jer er knusende dygtige, og derfor henvender jeg mig også herinde får at bede om netop jeres hjælp.Wink

Nu er det vel bekendt for de fleste at hvis man skal bygge et hus, begynder man i en hvis rækkefølge med anlægsfolk, murer og senere f.eks. med maleren.

Mit spørgsmål gå på i hvilke rækkefølge ville I vælge med hensyn til en hjemmeside denne www.raad-.mal.dk Her er jo bl.a. designet laves, kan jo selvfølgeligt laves om. Men lad det i første omgang hvile.

Nu ønsker jeg at siden skal være endnu mere synlig. Så jeg skal vel til at lave ”SEO” – Finde nogle søgeord/sætninger,  men hvordan ?

V.h.a.  Adwords, -  kigge på konkurrenternes hjemmesider  eller hvad ?

Eller skynde mig hen hos en tekstforfatter og få skrevet nogle gode artikler ? Men hvad nu hvis de er skrevet til forkerte områder/emner.  Noget mine ”kommende kunder” ikke ville søge på

Eller kigge dybt i Google Analytic

Hvad med alle de gode søgeord/sætninger som havner hos konkurrenter ? og som jeg går glip af ? Hvordan finder jeg disse ?

Søgeordsværktøjet hos Google til at finde søgeord/sætninger kender jeg også.

Det med linkbuilding kender jeg betydning af, og det kommer jo senere.

Kort og godt hvilke rækkefølge ville I begynde med hvis I var Råd & Mal

YesPå forhånd tak for jere bidrag.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Som fortalt er du nød til at få lavet en søgeordsanalyse for at finde frem til de helt rigtige søgeord og fraser som du skal fokusere på. Det er ikke nok bare at se på antallet af søgninger som rigtig mange nøjes med, og iøvrigt har det med at læse lidt forkert, man bliver også nød til at se på hvilke ord der giver mest værdi for din hjemmeside. 

Ud over det kan jeg også anbefale at få lavet en SEO analyse, denne kan afdække alle de elementer onsite og off-site som du bør have fokus på, få rettet etc. her vil man blandt andet også finde ud af om din hjemmeside fokusere på de rigtige søgeord, om siden er bygget rigtigt op og ja 1000 andre ting.

De to punkter vil kunne give dig en køreplan for din SEO.

Du skal aldrig tænke på linkbuilding som noget der kommer senere, linkbuilding skal allerede startes før man får sin nye hjemmeside op at køre, kan man ikke det (hvilket der ikke skulle være noget i vejen for), så i det mindste når hjemmesiden kommer op at køre.

Brug søgeordsværktøjet hos Google sammen med Google, det er et godt værktøj, man skal bare lære at læse det og bruge det før man har en chance for at vide hvor fokus skal være.

Studer ikke kun dine konkurrenter, studer også andre hjemmesider for at se hvordan de gør, hvad du måske også kunne gøre, bare bedre selvfølgelig.

Du skal da altid kigge dybt i analytics, både for at se om det går godt nogen steder, men især for at se hvor du kan forbedre noget.

Der er intet i vejen for at gå til en tekstforfatter, du skal helst bare vide hvor dit fokus skal være. så du ikke bare siger til forfatteren, skriv en tekst om maler :)

Ja det ville jo blive en hel roman, hvis man skulle vejlede og ja besvare det/de spørgsmål du har her. så jeg vil stoppe for nu og arbejde lidt i stedet for.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:21

Hej Ib,

Nu ved jeg godt du skriver, at du er mest interesseret i at få trafik på siden, men jeg må altså tilstå, at jeg skal bruge meget længere tid på din side for at finde ud af, hvad du kan, end jeg under normale omstændigheder ville bruge, hvis jeg skulle finde en maler.

Jeg bliver helt rundtosset af alle de ting på siden, der forsøger at råbe op og fange min opmærksomhed. Og der er jeg allerede tilbage på google og lede efter et firma, hvor jeg kan se, hvad de sælger.

Min anbefaling må være at bruge energien på at få budskabet gjort klart og tydeligt, inden du bruger energi på at få besøgende på siden.

Et eksempel på en maler hjemmeside, hvor jeg kan overskue det kunne være:

http://www.caspermaler.dk/

Generelt synes jeg faktisk de hjemmesider der kommer op, når man googler efter maler er af meget tvivlsom kvalitet - der bør klart være en mulighed for at hente nogen kunder.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:38

Allan Hansen:
Nu ved jeg godt du skriver, at du er mest interesseret i at få trafik på siden, men jeg må altså tilstå, at jeg skal bruge meget længere tid på din side for at finde ud af, hvad du kan, end jeg under normale omstændigheder ville bruge, hvis jeg skulle finde en maler.

Jeg er helt enig her.

Når jeg kommer ind på www.raad-.mal.dk, føler jeg at den mere er lavet til Google, end den er lavet til mig.

Jeg er ingen SEO ekspert, så jeg vil ikke komme med ubrugelige råd om det der spørges om. Men jeg er helt på linje med Allan, mht. til at beholde de besøgende der kommer ind på siden. Men jeg kender heller ikke din afvisningsprocent, så det kan sagtens være at det slet ikke er noget problem :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:50

Man kan sagtens skrive til kunderne først og Google som nr 2.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:24

Gita Street:

Man kan sagtens skrive til kunderne først og Google som nr 2.

ja der mangler lidt overskrifter h1 h2 mv, og der kunne sagtens deles op i undersider , bruge en mere læsevenlig tekstfarve ville også hjælpe for os bruger

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:37

Jeg kan se siden rigtigt har en 301 redirect fra www.raad-mal.dk til raad-mal.dk. Det kunne også sagtens have været omvendt. Det betyder så at det er værd at huske når du sætter et link ind uden www først.

Selvom du ikke er afklaret med hvilke søgeord du skal bruge så ville jeg ændre følgende:

Et godt fokuseret title tag som allerførste ord er noget af det første jeg vælger til forsiden. Så kan man altid justere det senere. 

Forsidens title tag: 
"Kompetent rådgivning og vejledning af malerfirma" til
"Malerfirma - råd og vejledning af kompetent malerfirma" 
Det er blot et udkast, der sikkert kan gøres bedre men fortæller idéen i det. 

Det er fint at have en masse uddybende tekst. Det er noget Google kan lide - og muligvis også dem, der er interesserede i at fordybe sig, men allerøverst på forsiden kunne det hjælpe den besøgende at der ultrakort står om hvad det hele går ud på, så folk ved om de er kommet til det rette sted eller ej. Dette har også indflydelse på om folk gider blive eller ej - og dermed også mht SEO. Det er ikke godt hvis de stikker af med det samme. (Det mangler jeg også i allerhøjeste grad på min hjemmeside).

Kunne ikke være mere enig mht links og det Kim T skrev. Det er bare om at få sig et par links så hurtigt som muligt - og gerne nye løbende jævnt fordelt over tid.  

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:49

Nu kan jeg så se at siden er lavet i WordPress. Jeg ved så ikke om hvem der har installeret det. En mulig fælde i at gøre det selv eller få en ikke-SEO fikseret til det er at det er let at glemme at få sørget for din midlertidige URL til sitet har fået en 301 Redirect til dit rigtige domæne

Hos Surftown kan det gøres ved et klik et sted inde i kontrolpanelet. Hos UnoEuro kan det gøres det ved at tilføje noget tekst i sin .haccess fil.

Det er ikke sikkert du får problemer med ikke at have fået det fikset, men hvis det bliver indekseret i Google har du så automatisk to kopier af samme tekst. Og det ved du jo som sagt ikke er godt.

Du kan få et link til din midlertidige adresse ved et uheld, eller hvis nogen ønsker du får det uheld. 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)