Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når virksomheder truer private med advokater og "nægter" en sin vare?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidste uge havde jeg en yderst ubehagelig oplevelse i forbindelse med hvad jeg troede skulle være en simpel ombytning af en Harddisk.

Ekspedienten var simpelthen så ubehøvlet, kort sagt skete der det at jeg bare fik en seddel i hånden med beskeden om at udfylde denne, da jeg stillede spørgsmålstegn ved et par punkter (jeg skulle jo skrive under!) gik sælger amok og nærmest råbte at jeg jo bare kunne læse hele sedlen!

Det satte så mit pis i kog, ret meget, så da jeg efterfølgende kom hjem skrev jeg om min oplevelse på en hjemmeside hvor man kan give de her butikker tilbage meldinger og point - jeg fik så afløb for mine frustrationer.

Nu er jeg så blevet kontaktet af butikken med krav om at jeg fjerner mit indlæg inden for 2 dage eller også vil jeg blive hevet i retten for injurier.

Det har jeg så grinet lidt mere af, mit svar var at de meget genre måtte oplyse deres advokats navn, så kan jeg nemlig få min advokat til at kontakte deres og beder samtidig om at de bare sender mig min HD igen, så må jeg selv gå til producenten og få den byttet. Samtidig stiller jeg spørgsmålstegn ved deres sælgers opførsel og mener heller ikke at deres teknikere er pålidelige (og dermed bare forventer at få en regning og en defekt HD retur).

Men nej, jeg må ikke få hverken navn på deres advokat ELLER få min HD igen før deres tekniker har set på den (og dvs. om tidligst 8 dage).

De fastholder at jeg vil modtage en injurie sag i løbet af 2 dage og at de i øvrigt ikke har gjort noget galt - Ydermere påstår de at deres medarbejder har ydet en almindelig god kundeservice (gad godt se hvad deres dårlige kundeservice så er, et bat i hovedet?), at det er mig der har svinet ham til, at jeg ikke kan få returneret den HD før deres tekniker har set på det og at jeg ALDRIG må komme i deres butik igen (nu griner jeg så lidt mere).

Så mit spørgsmål er hvad man kan gøre ved det?

De har jo sådan set min ejendel og nægter at returnere denne - jeg har endda sagt at de kan vedlægge en faktura på forsendelses omkostningerne.

Og er det ok at bare fordi man lufter sin mening om en virksomhed, at de så truer med bål og brand? Ville du gøre dette?

Der er tale om en HD til 810 DKK, så jeg kan jo gå til forbruger klagenævnet men det er for mig, helt horribelt at man behandler sine kunder på denne måde... og jeg har så lavet lidt research og fandt hurtigt ud af at jeg slet ikke er den eneste der har oplevet dette.

Det er naturligvis muligt at det er mig der er sippet, men jeg bliver noget gal når jeg bliver behandlet på den måde - jeg får jo bare lyst til at gøre alt hvad jeg kan for at tryne dem.

Det skal lige siges at det her er den tredje HD jeg skulle have fået ombyttet fra dem i løbet af det sidste 1½ år, dermed mener jeg ikke at de har ret til at kræve den diagnosticeret, men bare skal ombytte denne på stedet - er det forkert?
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er den samme HDD du har fået byttet 3 gange er det meget simpelt, så hæver du blot købet med henvisning til Købelovens §78, stk. 1. Den almindelige reklamationsret giver den erhvervsdrivende ret til enten at afhjælpe en fejl eller levere en tilsvarende ny vare, men efter de gængse 2-3 forsøg kan forbrugeren enerådigt kræve købet hævet. Hvis du vil læse et eksempel på en allerede afgjort sag med hævning af køb, eller blot generelt læse om dine rettigheder og forpligtelser som enten forbruger eller erhvervsdrivende, er Forbrugerstyrelsens hjemmesiden altid en guldgrube - en hurtig søgning fandt f.eks. http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner/ophaevelse-af-koeb/ og http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/musikinstrumenter/brugt-floejte/
 
Injurier er et mere løst defineret område som det er svært at kommentere uden at vide hvad du reelt har skrevet. Jeg kan sagtens forstå at du vil ud med dine frustrationer men du skal altid huske at holde kritikken saglig og sandfærdig. Selv hvis du blot skriver sandheden kan det stadig falde ind under injurier eller æreskrænkelse, afhængig af omstændighederne ved materialets offentliggørelse.
 
Jeg tvivler dog på at forretningen vil gøre mere ud af det end højst nødvendigt da sådan en sag hurtigt fører til endnu mere dårlig omtale i Ekstra Bladet og andre medier. Derudover truer man ikke med en advokat, enten så sagsøger man eller også gør man ikke Har man først truet med en advokat stiller man sig reelt dårligere end hvis man blot får advokaten til at sende papirerne. Jeg ved ikke om vi har en tilsvarende lov i Danmark, men i USA og andre lande er det i sig selv strafbart at true med en retssag uden også at følge op på det.
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
> jeg får jo bare lyst til at gøre alt hvad jeg kan for at tryne dem.
 
Det kan jeg godt forstå, og du er i din fulde ret til at beskrive de oplevelser du har haft - på din egen eller andres hjemmesider. Vi har trods alt en meget liberal ytringsfrihed i Danmark. Jeg syne du skal fortælle os navnet på denne levrandør, da jeg heller ikke har lyst til at handle med sådan nogle idioter. Du skal ikke være bange for deres trusler om sagsanlæg. Når først de har fået vendt den med deres advokat bliver det droppet - uden tvivl!
 
Hvis du gider, det er trods alt kun 810 kroner, kan du også sende din beskrivelse til EB og BT - de elsker den slags og er IKKE bange for sagsanlæg. Tværtimod - de ånder og lever for den slags.
 
Jeg har selv været ude for det samme og de tåbelige virksomheders trusler er ALTID end med tom luft.
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja hvad i skriver er også min opfattelse, det virker enormt "bange" at true på den måde.

Firma''et er Føniks Computer på Falkoner Alle i København.

Faktisk har jeg været godt tilfreds med dem indtil episoden, nu har jeg så fundet ud af at jeg ikke er alene om denne opfattelse. (Min tilfredshed bestod i at jeg syntes de havde gode priser, ting på lager og en god atmosfære i butikken)

Thor, tak for det, umiddelbart er mit problem dog at jeg kun kan dokumentere 1 tidliger reperation da jeg bare ikke kan finde faktura fra den første reperation - det er naturligvis lidt ærgeligt, men selve at få HD''en lavet/ombyttet er egentlig det mindste af sagen - jeg kan jo købe en ny fra min egen leverandør for små 300 DKK - det er mere selve den behandling de giver mig.

Lige nu skal jeg have den HD tilbage så hurtigt som muligt, for jeg ved ikke hvad de kan finde på med det data der ligger på den og det er alt lige fra private billeder (ikke den slags ) til gamle job opslag, ansøgninger og den slags. Normalt ville jeg ikke bekymre mig om den slags, men hvis de er i stand til at opføre sig som de har gjort her - tja, så kan de vel også finde på at uploade hele skidtet til et peer-to-peer netværk .. ej så dumme tror jeg nu ikke de er, men alligevel.

Men hey, det hjælper altid at "lufte" sin frustration
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke om vi har en tilsvarende lov i Danmark, men i USA og andre lande er det i sig selv strafbart at true med en retssag uden også at følge op på det.

Hey det skal jeg da lige have undersøgt så

EDIT: haha, nu har jeg lige fået en mail om at de allrede er ved at diagnosticere min HD og sagen er afsluttet i morgen. Så påstår ham jeg har e-mailet med idag at han er den adm. direktør for firmaet - det tror jeg bare ikke på men hvis det er tilfældet forstår jeg da godt at de har problemer.

F.eks. startede den sidste mail fra ham med: En sag !!!!! Fra dig !!!!!
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det link Jesper, jeg har svært ved at se dem komme igennem med en evt. sag, det eneste jeg kan se at jeg skulle have sagt om enkelt personer er da jeg beskrev sælger for "direktøren":

/../ Normalt ville jeg ikke gøre noget ved denne sag, var det ikke for voldsomt uprofessionelle opførsel! Han så for det første ud som om han kom direkte fra et af byens diskoteker, men lad nu det ligge, vi har jo alle været unge. Men da jeg præsenterede den defekte HD for ham, forklarede at det faktisk var 3 gang inden for 1½ år at jeg skulle have byttet HD købt ved jer - var svaret: "Udfyld denne seddel og skriv under" - blikket fra computeren blev en ikke hævet for at modtage kunden, hvilket er enormt provokerende.

Men jeg læser sedlen og stiller spørgsmålstegn ved de 350 DKK pr. påbegyndte halve tekniker time, da svarer Aron: "Hvis du nu læser hele den f***ing seddel fra toppen og ned, så kan det være du får svar på dit spørgsmål!". Til dette spørger jeg om han er indehaver af butikken siden han behandler kunderne sådan, da skifter hans fremtoning fra at være usorineret og doven, til at være aggresiv og truene - han insisterer stadig på ikke at svare nogle spørgsmål og mener at jeg bare kan læse sedlen og svarer i øvrigt "NEJ!" til mit spørgsmål. /../


Mit indlæg om Føniks Computer kan findes her: http://www.tweak.dk/forhandler.php?page=info&fid=58
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jo ikke jurist, men jeg har svært ved at se, hvordan de kan lave en sag ud af det indlæg. Det er endda sobert skrevet, for en der er blevet dårligt behandlet.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Well det bliver bedre endnu, nu har de pludselig testet den HD og jeg vil modtage penge for HD i morgen - dog ikke det jeg har givet for den men deres pris idag.

Det sjove er bare at jeg kl. 12:04 har frabedt mig at få denne testet og gerne vil have at de returnere den.

Det er jo helt vildt irriterende! For jeg mener ikke at han skal slippe så nemt, de har trods alt:

- Behandlet mig enormt dårligt i butikken
- Truet med en injuriesag
- Fortalt mig at jeg aldrig må komme i deres butik

og nu også gået direkte imod mit ønske om bare at få min HD igen.

Samtidig har de nægtet at oplyse navn på deres advokat og i en af de første mails nægtet overhovedet at tage sig af sagen. Men måske jeg bliver en gladere mand af bare at lade det hele ligge
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da som minimum kræve den pris, du har givet.

De skal ikke slippe billigere blot fordi varen i dag er på tilbud.
 
mvh
Hans
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)