Ved ikke om det er det rigtige sted jeg har placeret dette her indlæg.
Men her kommer det.
Står i den situation at jeg gerne vil have vuderet nogen aktiver, men min revisor siger at det vil være bedst at finde en eksterm der kan gøre det. Hvad kan man henvende sig til for at få software og x antal email adresser vuderet?
Forstår ikke helt formålet med vurderingen. Er det din plan at sælge det, eller skal du bruge værdien til at forbedre kapitalforholdene i virksomheden?
Jeg har stået i samme situation, og det er næsten umuligt at få vurderet. Du kan have lavet verdens bedste program, men det nytter ikke noget, hvis ikke det kan sælges. Omvendt kan du have lavet noget slamkode af dimenstioner, men det kan være millioner værd med den rette sælger.
Ser man på den anden side, er det forholdsvis nemt at vurdere en varevogn, 10 paller mursten, eller whatever virksomheder med fysiske aktiver har.
Hvis ikke det er et stykke software, der i forvejen har bevist det kan sælges for xx kr., har det i princippet værdi kr. 0,- lige nu (or so I've been told).
Email adresserne har ingen værdi i mine øjne.. de må følge værdien af din hjemmeside..
Din software? Det må vel være noget der er vigtigt for din virksomhed? Hvis det har kostet over 15000 kroner må du vel have afskrevet noget værdi på det..?
Kan ikke se hvor du gerne vil hen med det.. men jeg vil sige at ud fra de oplysninger du har givet.... så har de ingen værdi.