Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes du om blandingen af et ungdoms- og iværksættermagasin?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej herinde..

Jeg sidder i en gruppe på 4 mand, og er ved at få godt skub i vores Young Enterprise virksomhed, og det går faktsik rigtig godt indtil videre.

Vores idé er som følger, og vi vil gerne høre hvad i synets om den?..
Ideen er, at starte et iværksætter magasin, der ikke udelukkende bygger på det faglige, og for nogle, kedelige stoff. Derfor har vi valgt, både at have indhold som man finder i alm. magasiner som ''Vi Unge'' og lignende, samt iværksætter-relaterede artikler, der skal være med til at motivere og inspirere de unge, samt give dem nogle konkrete værktøjer, til at komme igang med netop deres virksomhed.

Magasinet bliver 100% finansieret af sponsoere og annoncøere, og bliver derfor gratis for de unge. Omdeling finder sted på ungdoms uddannelserne i Trekantsområdet, altså Vejle, Fredericia og Kolding, og vil blive trykt i et oplag af 5.500stk.

Pt. arbejder vi på ét magasin, men bliver det en sucess kommer der da nok et par efterfølgere også :)..

Vi skal til en fremlæggelse på en messe, bruge et par udtalelser fra iværksættere om, hvad de mener et magasin som dette, vil kunne gøre for de unge iværkæsttere i Danmark, og den Danske iværksætterkultur ?.

Håber i kan være behjælpelige.

Fortsat god dag, og iværksætter lyst fra alle 4.
Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:08
www.younginc.dk - de kan da bruges som eksempel :-))
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 11:13
Hmm ja..

Det er bare ikke helt samme koncept eftersom vores bygger på en blanding af Iværksætter stoff og ungdoms artikler, for at fange de unge læsere..

Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:42
Jeg tror ikk man fanger unge iværksættere ved at lade sig inspirere af Vi Unge. Nærmere tror jeg at man skal skabe et seriøst magasin med et dybdegående og gennemarbejdet indhold. Men hvor sproget og miljøet bæger ikke præg af at være aflukket. Dette kan opnås ved altid at forklare eller refere til forklaringer når der bruges fagterminologi. Vigtigst tror jeg det er at skabe et kreativt miljø hvor der er plads til nye og anderledes ideer og hvor der er referencer til hvordan man kan danne netværk med andre iværksættere.

De unge der læser Vi unge tror jeg ikke er målgruppen til at være iværksættere. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:48
Hej Brian,

Det er da en herrego´ ide - jeg arbejder selv på et magasin - blot ikke med det unge segment som hovedmålgruppe (i denne forbindelse vil jeg endog gerne sparre med jer) - jeres idé er interessant; og tror på at en vinkel hvor blanding af iværksætteri og "ungt stof" helt sikkert godt kan slå an - men må kaste et forslag i spil der går på at slå lidt på "ungdommens naivitet"; derfor skal I nok overveje at undgå det helt tørre og faktuelle (som du også er inde på), men i høj grad spille på goderne ved at være iværksætter; fremhæv historierne om og med dem som ikke er bange for at "blære sig lidt" ;-)

Martin Thorborg er jo oplagt - han er jo ikke blevet for gammel endnu - og kan tale til de unge - ligeså vel som der i næsten enhver by findes en ung mand som driver en eller anden forretning og som er lidt fremme i skoene - men på en god måde. Om ikke andet vil deres historier være interessante at få ned på papir, især hvis de har et ry for at være smarte i en fart - men rent faktisk er helt nede på jorden og er kompetente til at motivere andre.

Så cudos og go´ vind med magasinet - keep me posted!!!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 16:20
Johan ->
Ideen er ikke kun at henvende sig til dem der allerede er iværksættere, men også dem der muligvis går med en lille idé, og ikke kender noget som helst til at få den ud i livet, eller helt tør tage sprænget over jante-hegnet. Dem vil vi prøve at få ind, via de forskellige ''ikke''iværksætter relaterede artikler.
Derudover skal det være et underholdende blad.

Der kommer en hel del op omkring det med at netværke. Vi har allerede nogle rigtig gode aftaler på Interviews, blandt andet med Flemming Juliussen fra SpeedNetworking.

Lasse ->
Vi er da meget interesserede i at vi måske kan sparre lidt med hinanden i løbet af processen. Har du en mail eller MSN jeg kan fange dig på ?.

Vi har faktisk allerede en aftale med Thorborg ;)..

Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:22
Hej Brian,

Det lyder som et spændende initiativ. Men minder det ikke til
forveksling om YoungINC, der så vidt jeg kan udlede har fokus på de
samme ting, nemlig iværksætteri for unge med en lidt skæv approach. Jeg
har tidligere snakket med en af dem der står bag det, og de har også
nogle mere bløde ting med netop af samme grund som det I er inde på.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 16:22
Er det sådan at jeg måske kan få et par stykker herinde til at skrive nogle små små kommentare på hvorfor/ hvorfor ikke, et sådanne magasin her skal eksistere ?..

Det skal nemlig bruegs til vores BTB markedsføring, bla. på en messe her på Torsdag i Vejle.

Noget i stil med:
"Det er en super god idé
med et magasin som dette,
da det vil kunne vække
iværksætteren i de unge"..
(GODT eksempel faktisk ).

Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:44
"Det er godt at skabe opmærksomhed om at man kan komme langt med gode ideer selvom man er ung. Desuden at give unge en indgangsvinkel til hvordan de evt. for adgang til de netværk der kan hjælpe ideen videre."

Brian - >
Jge kan godt følge at i vil have fat i de unge der ikke allerede er iværksættere. Men det er farligt at skabe et indhold for meget på baggrund af en målgruppe hvilket jeg mener Vi Unge gør på en ganske klam måde. Det er vigtigt at undgå at bladet ikke kommer til at tale ned til unge men i stedet kan tale med de unge og invitere dem ind i verden hvor det er muligt at få sine ideer frem.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 16:59
Johan ->
Hmm, hvordan indholdet i ''Vi Unge'' er, er jeg faktisk ikke selv helt sikker på.. Læser ikke selv bladet, og er heller ikke mig der står for den type indhold..
Og det er da heller ikke ideen at hive magasinet ned på et plat, taveligt og nedladende niveau, slet slet ikke..
Når jeg siger lidt, ''Vi Unge'', mener jeg at vi hiver nolge ting ind som en Mode sektion på et par sider, og nogle andre ting, som er at finde i traditionelle blade.

Chh ->
Hvor meget det minder om YoungINC skal jeg ikke kunne sige.. Så vidt jeg har forstået bliver det udelukkende iværksætter-sotff.
Men jo, ligheden at de henvender sig til unge iværksættere er der da ?.
Men altså, hvis du kigger på Euromann, Arena, og alle dem der, så henvender de sig jo også til de samme?.
Så tror skam ikke det bliver et problem. Personligt har vi ikke noget imod at vi er 2 spillere på banen. Vi gør dette for at udbrede iværksætter-kulturen, og ikke blot med $-tegn i øjnene :).

Indtil videre tak for de kommentare der er kommt heinde, mange flere er velkommende, hehe.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)