kanon ide......et godt magasin skal jo for at være godt i mine øjne: 1. tilbyde noget stof du ikk får hos andre magasiner 2. være inspirerende læsning. 3. måske også tilbyde andre artikler end iværksætteri, så det ikk bliver for nørdet. jeg kan måske tilbyde at skrive en artikel for jer, for jeg skriver forbandet godt og underholdende, måske artikel om musik el. sport. dont worry be happy flemming |
Hej Brian
Måske kan du bruge denne kommentar fra en bladudigver, som også har været underviser i flere år:
Et blad som skal fremme en iværksættertankegang hos forudsætningsløse unge, har brug for:
1. Stof som motiverer målgruppen til at læse bladet
2. Stof som bearbejder holdninger til iværksætteri
3. Stof som direkte animerer til iværsætteri
Første stofområde kan være musik, fest, det modsatte køn, mode, gadgets, rejser mv. Artiklerne i disse stofområder kan ofte have en iværksættervinkel - f.eks. kan man lægge mobildiskotekejerens vinkel på en festartikel osv.
Andet stofområde vil bestå af succeshistorier fra rollemodeller - altså unge iværksættere, som har gjort det godt.
Tredje stofområde skal nok være korte notitser med henvisning til yderligere oplysninger.
1. Stof som motiverer målgruppen til at læse bladet
2. Stof som bearbejder holdninger til iværksætteri
3. Stof som direkte animerer til iværsætteri
Første stofområde kan være musik, fest, det modsatte køn, mode, gadgets, rejser mv. Artiklerne i disse stofområder kan ofte have en iværksættervinkel - f.eks. kan man lægge mobildiskotekejerens vinkel på en festartikel osv.
Andet stofområde vil bestå af succeshistorier fra rollemodeller - altså unge iværksættere, som har gjort det godt.
Tredje stofområde skal nok være korte notitser med henvisning til yderligere oplysninger.
Der skal efter min mening være en leder, der fortæller om bladets formål, og som giver en månedlig vinkel på en konkret iværksætterproblematik.
Derudover skal nogle af annoncerne være iværksættererelaterede.
Derudover skal nogle af annoncerne være iværksættererelaterede.
Ideen er efter min mening glimrende.
Hvis I har brug for tips og trics, er I velkomne til at sende en mail.
mvh Hans
Bliv gratis medlem