Lars, Jeg går næsten ud fra at du mente mig med "Sune, hvad vil du give..." ![]()
Personligt smidder jeg 18-20 kr pr vask, hver gang jeg vil have vasket i vores fællesvaskeri. Da jeg går i andet end kun sort tøj, bliver det hurtigt til en 40-60kr pr gang.
Samtidig skal jeg betale 80-85 kr for at få at få vasket og strøget 5 skjorter på et renseri. Dvs en ugentlig udgift ligger et sted mellem 100-140 kr, og så kommer rens af jakkesæt med jævne mellemrum, smoking osv, der plejer at ligge i 120-180 kr på et renseri.
Kan jeg oven i hatten slippe for at hente og bringe tøjet, samt ligge det pænt sammen i bunker, så jeg bare skal kaste det ind i skabet, når jeg modtager det, så er jeg villig til at betale for det også.
Så har jeg en nogenlunde god garanti for at mine sokker ikke forsvinder, at mine lyse jakkesæt ikke bliver leveret tilbage lyserøde og lignende , ja så ville jeg ikke tøve længe med at flytte mine udgifter over på sådan en service.
Jeg tror det sværeste bliver at prisfastsætte forskellen på tøj. Dvs om det skal være en fast månedlig pris pr person, med ekstra tillæg for rensning af skjorte og jakkesæt, eller om det skal være pr enhed (sok, eller vaskekurv) eller lignende.
Umiddelbart ville jeg foreslå at hvis man laver det, at så køber man nogle pæne (ikke plastikhelveder) vaskekurve, med aftagelig stofsæk eller lignende, som så udleveres (opstartspris?) til deltagerne i ordningen. Derefter tager man betalt pr sæk/kurv og hvis der skal ordnes jakkesæt eller lignende specialting så faktureres det selvstændigt ved siden af den normale ordning.
Når snakken falder på rengøring, så er det det samme for mit vedkommende. Hvis nogen kender en flink person, der savner noget ekstra rengørringsjob på Rahbeks Alle (vesterbro, lige før valby bakke), så leder jeg så småt efter en til at ordne min lejlighed (vask af trægulve, støvsugning, m.v.) med jævne mellemrum
|