Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

idé gives væk

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Som fortsættelse til Martins Mussefælde oplæg så er der her den endelige opskrift på et komplet system til den slags. Det kræver dog viden omkring programmering m.v.

http://www.circuitcellar.com/library/print/0604/RicciBitti-167/index.htm

Så nu er der ingen undskyldning hvis man vil i gang. Forfatteren nævner endda selv at han gerne ser den i produktion.

Som en anden note til alle dem med ideer, eller hvis man mangler en, så er der her lige et ret sjovt site med "open source ideer"

"Why Not Open Source Movement contains 248 categories and 1863 ideas."

http://whynot.net/
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe Oscar din laban, du husker dårligt - det var da mig der fortalte dig om den idé


Puha hvor er det varmt i dag

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/11/2005 8:42:50 PM Forfatter: Bengaard
Jeg ved godt at det gælder om at finde nogen der kan/vil skyde økonomi i projekterne, men er der ikke noget med, at venture-firmaer er sådan nogle der vil det?


 

Jeg er sikker på at der er flere som kigger med i dette forum, der har et overskud stående i dere selskab, og som kunne finde på at skyde penge i et projekt hvis man syntes at det rykker.

Her iblandt undertegnede....

 

Det er jo ikke altid at der er behov for den store venture-capital, for at komme igang.

Alt om både i Danmark

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/12/2005 6:52:06 PM Forfatter: D-Fens
Dato: 7/11/2005 8:42:50 PM Forfatter: Bengaard
Jeg ved godt at det gælder om at finde nogen der kan/vil skyde økonomi i projekterne, men er der ikke noget med, at venture-firmaer er sådan nogle der vil det?



Jeg er sikker på at der er flere som kigger med i dette forum, der har et overskud stående i dere selskab, og som kunne finde på at skyde penge i et projekt hvis man syntes at det rykker.

Her iblandt undertegnede....


Det er jo ikke altid at der er behov for den store venture-capital, for at komme igang.

Helt enig. Der er venturefolk, journalister, embedsmænd og mange andre der følger debatten meget tættere end i måske tror. Læg mærke til at vi kun er ca 50 mand/kvinder der ytrer os, men der er altså 300 - 500 der læser med hver dag.

Dbh Martin
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune, af ren nysgerrighed: hvad vil du være villige til at betale for en sådanne vaske-ordning??


Andre må selvfølgelig godt give deres bud med

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle


 

Det med vasketøjet er en god idé, jeg kender mange der ville være interesseret i den ordning, man kunne eventuel udvide den med rengøring...

 

mvh. Katrine
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det er en sjov idé, hiv fat i to studerende med adgang til bil (eller lad-cykel) aftaler med et par vaskerier - og så skulle den være i vinkel......


Men hvad skal/kan sådan en service prissættes til??

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
man kunne jo køre efter kilo pris, på vasketøjet, 50 kr. kg inc. sammenlægning og kørsel, man kunne tage 20 kr. pr. kvm2 til rengøring,

 

Sig til hvis der er brug for en studerende til at sælge frugt i fields, jeg bor tæt på 

 

mvh. Katrine
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja, godt spørgsmål.

 

Man kan jo tage en fast pris pr. maskine (ca. 10 kg.) eller lave abonnementsordning (forudbetaling via PBS)

Selve prisen har jeg sgu svært ved. Hvad vil man give??

Har lige slynget spørgsmålet ud til mine kollegaer, og en famile med små børn m.v. vil i hvert fald gerne benytte sig af det. Nogle vil give 100,- pr. afhentning (4-5 maskiner) men det tror jeg sgu ikke at man kan leve af. Prisen skal nu min. være det dobbelte. Man skal jo slå på nemheden, og dét at det lige er til at ligge ind i skabet.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Lars, Jeg går næsten ud fra at du mente mig med "Sune, hvad vil du give..."

Personligt smidder jeg 18-20 kr pr vask, hver gang jeg vil have vasket i vores fællesvaskeri. Da jeg går i andet end kun sort tøj, bliver det hurtigt til en 40-60kr pr gang.

Samtidig skal jeg betale 80-85 kr for at få at få vasket og strøget 5 skjorter på et renseri. Dvs en ugentlig udgift ligger et sted mellem 100-140 kr, og så kommer rens af jakkesæt med jævne mellemrum, smoking osv, der plejer at ligge i 120-180 kr på et renseri.

Kan jeg oven i hatten slippe for at hente og bringe tøjet, samt ligge det pænt sammen i bunker, så jeg bare skal kaste det ind i skabet, når jeg modtager det, så er jeg villig til at betale for det også.

Så har jeg en nogenlunde god garanti for at mine sokker ikke forsvinder, at mine lyse jakkesæt ikke bliver leveret tilbage lyserøde og lignende , ja så ville jeg ikke tøve længe med at flytte mine udgifter over på sådan en service.

Jeg tror det sværeste bliver at prisfastsætte forskellen på tøj. Dvs om det skal være en fast månedlig pris pr person, med ekstra tillæg for rensning af skjorte og jakkesæt, eller om det skal være pr enhed (sok, eller vaskekurv) eller lignende.

Umiddelbart ville jeg foreslå at hvis man laver det, at så køber man nogle pæne (ikke plastikhelveder) vaskekurve, med aftagelig stofsæk eller lignende, som så udleveres (opstartspris?) til deltagerne i ordningen. Derefter tager man betalt pr sæk/kurv og hvis der skal ordnes jakkesæt eller lignende specialting så faktureres det selvstændigt ved siden af den normale ordning.

Når snakken falder på rengøring, så er det det samme for mit vedkommende. Hvis nogen kender en flink person, der savner noget ekstra rengørringsjob på Rahbeks Alle (vesterbro, lige før valby bakke), så leder jeg så småt efter en til at ordne min lejlighed (vask af trægulve, støvsugning, m.v.) med jævne mellemrum
Side 2 ud af 6 (52 indlæg)