Jeg er på vej over for at holde foredrag på Kragerup gods imorgen, og for at kunne arbejde effektivt har jeg taget toget... Vi er lige kørt fra Skive med Arriva, og jeg sidder i 2. sektion fra førerhuset (ca. 4 meter derfra). Vi kører med forholdsvis høj fart rundt i en kurve, da jeg ser en traktor på sporet ca. 250-300 meter længere fremme. Med det samme lyder der et højt skrig ude fra tog-føren. Døren går op, mens toget stadig kører, og togføreren kommer løbende ud og sætter sig i skjul bag det 3. sæde ude i kupeen... Jeg fornemmer at det er fornuftigt at holde fast, så jeg griber om bordet jeg sidder ved. I sidste øjeblik kommer traktoren med lad væk fra sporet, og vi undgår en kollision... Togføreren er natyrligvis dybt rystet bagefter, så vi får lige en snak med ham ved næste station. I Langå, hvor toget skifter retning, få jeg også lige en snak med ham... Det gav sku et sug i maven Nu sidder jeg så på 1. klasse med DSB - for første gang i mit liv. Det er sku meget hyggeligt. Indtil nu går denne tur bedre end den første - så jeg nyder stilheden - og drikker 3 liter "gratis" kaffe De bedste hilsner Thomas |
Har du fået rene underhylere på? det formoder jeg har været nødvendigt.. Når togføreren kommer ud og gemmer sig så ved man sq den er gal O_o godt der ikke skete noget..