Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Det er så godt nok billeder af den virkelige verden, og sådan som folk i Danmark generelt ser ud. Men ok, hvis man vil benægte virkeligheden, så kan det vel godt lade sig gøre. Men din forklaring med at du er sur og lykkelig på samme tid, den giver altså stadigvæk ikke nogen mening overhovedet. Og hvis du smiler mens du er ked af det, så er det jo en facade som du gemmer dig bag ved. Jeg tror ikke du ved noget som helst om lykke overhovedet, jeg tror bare det er noget du prøver at bilde dig selv ind. Det er mit gæt herfra.

 

Okay så ... Jeg aner intet om lykke :-s... Jeg er dybt dybt ulykkelig... Jeg har et lorte liv... :-s...Ha ha...

HEY ... HEY.... Du smiler ikke ligenu mens du læser dette... Du er fandeme en ulykkelig person ....  


Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:
Hvis man er lykkelig, så har man også overskud til et smil. Det er faktum

Enig. Men man smiler jo ikke hele tiden - 24/7. At smile kræver anvendelse af en del muskler i ansigtet, og er et pænt kortvarig ansigtsudtryk. Jeg tror ikke at man noget sted på Jorden finder folk der bare smiler og smiler og smiler. Derudover har ens ansigtsform også noget at sige. Der er folk som bare har et ansigt der ser meget smilende ud, og så er der også folk som fra natruens side har et ansigt der kan se lidt "hængende" ud.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Mikael christiansen:
1 man er mere lykkelige også vis er på medicin , for vis du sammenligner med en der ikke har fået mad og bolig i en uge , vil den nok ikke skrive den er lykkelige , for dens behov 1 er ikke dækket , du må begynde og forklare , hvordan et menneske kan være lykkeligt vis det , mangler de basale behov for at leve , dette gør vi er verdens meste lykkelige land , da behov 1 er vi verdens mester i .

Men det har jo bare stadigvæk intet med at være lykkelig at gøre. Se her:

http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2011/06/01103124.htm

Danskerne er ikke verdens lykkeligste

Vi hører det igen og igen: "Danskerne er verdens lykkeligste folk".

Men det er ikke helt sandt.

Survey-undersøgelser som P1-programmet Detektor har kigget på, placerer nemlig danskerne et godt stykke nede af listen, når der måles på lykke. Til gengæld ligger vi i top, når der måles på 'tilfredshed med tilværelsen'.

Kåringen af danskerne som verdens lykkeligste folkefærd er baseret på en række metastudier, der sammenskriver survey-undersøgelser, som både måler lykke og tilfredshed.
Man bør dog skelne mellem de to begreber, mener professor i Sociologi ved Københavns Universitet, Peter Gundelach. Han står i spidsen for den danske del af survey-undersøgelsen 'European Value Survey', der måler lykke og tilfredshed:

- Lykke er en følelse, mens tilfredshed er mere konkret. Man kan aldrig blive fuldstændig lykkelig, mens tilfredshed er noget man kan opnå, for eksempel med ens løn, siger Peter Gundelach til Detektor.

Det som du beskriver er tilfredshed, og jeg er sikker på, at størstedelen af befolkningen er tilfredse. Der vil selvfølgelig altid være nogle som ikke er det, men jeg er helt overbevist om, at størstedelen er tilfredse. Men igen, som det også bliver skrevet i artiklen, så er det at være tilfreds og det at være lykkelig to vidt forskellige ting.

Alt hvad du lære under psykologi undervisning er ikke løgn 

Husk hvad de går efter og du kan ikke være lykkelig på en sulten maven , de bruger Maslows behov pyramide hvad der giver et lykkeligt menneske  

Danskerne er verdens lykkeligste da vi er verdens mester i at opfylde behov i maslows behov pyramide , så lang vi er det , bliver vi altid nummer 1 

"Hermed sættes du på 3 ugers sulte kur på kun kurvand og du er stadigvæk lykkelige efter de 3 uger er gået" jeg vil gerne se dig skrive du er lykkelige efter en kur uden mad i 3 uger , derfor bliver vi nummer 1 da , vi har vores sikkerhedsnet der gør flere er mættet maver og vi har mere social sikkerhedsnet der gør vi får første behov dækket mod at blive lykkelig 

Lykken kommer ikke uden tilfredshed da tilfredshed er første behov der skal dækkes , derved hænger de ting samme.

Jo , ved da godt , når vi score højt grundet første behov dækket , kan nogle mene så, men vi flere der , højere dækket , men der kommer problemet som de kommer ind på i disse undersøgelser at tilfreds behov første dækkes før du kan nå næste mod lykken, du kan så sige der er flere % der er oppe i 2 , men de andre flere der ikke når 1 .

Derved vi har flere der sammenlet højt om de er mere lykkelige den anden gruppe der er mindre de andre lande fordi de ikke når samme antal tilfredshed og de burde få højere derved lykkelige , men du kan ikke være lykkelige ved ikke få opfyldt behov 1 

Derved er dansker verdens lykkeligste , da vi er bedste til at opfylde 1 behov, der er grundstene til lykken

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

anonymous4:
Nu er Nyhavn jo en af de mest besøgte tourist attraktioner som vi har i Danmark, og kendt for at være tilflokket med tourister fra alle mulige lande, så mon ikke at nogle af dem på billedet, er tourister fra resten af verden?

Baseret på cykelkurven der står på jorden, vil jeg vurdere at der er tale om lokale der er cyklet en tur i Nyhan. Jeg er klar over at det ikke passer ind i dit formål med tråden (eller jeg gætter, for jeg ved ikke rigtigt hvad formålet er), men det er mit bud at der rent faktisk er tale om Københavnere der smiler. Som nævnt kan det sagtens skyldes, at de er dopet på lykkepiller.

Men nu kan hverken mit billede fra en solskinsdag i Nyhavn, eller dine tre billeder med regnvåde veje i København, bruges til noget som helst dokumentation for om danskerne er lykkelige eller ej.

Jeg synes at tråden allerede var løbet helt af sporet med det første indløg, men den bliver jo mere og mere useriøs, efterhånden som vi poster i den. Toppende med at du kalder Jacob for selvfed, fordi han tillader sig at påstå, at han er lykkelig.

Som nævnt ved jeg ikke om danskerne er mere eller mindre lykkelige, end de er andre steder. Og er i øvrigt også pænt ligeglad. Men jeg tror ikke at man kan sige at det enten er sort eller hvidt, og jeg kan ikke se hvordan vi her på Amino på nogen måde, kan afgøre om de undersøgelser holder vand eller ej. Eller hvad vi egentlig kan bruge det til.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kom endnu engang frem i medierne, for nyligt, med de her udnersøgelser med Danmark som det lykkeligeste land og happiest place on earth,osv. 

Jeg har kigget diverse "videnskabelige" rapports igennem og må bare konstatere, at det ikke har noget med videnskab at gøre. De mennesker som står bag de her undersøgelser er selvudnævnte eksperter. Rigtig videnskab er eksempelvis "Hvordan finder vi kuren mod kræft?" Det ville løse et meget stort problem, og hvis man kunne finde en definitiv kur, så ville man helbedre millioner af mennesker verden over, og dermed bevise faktuelt at videnskaben havde fundet svaret. 

Men de her lykke-undersøgelser er ikke videnskab. Det er nogle mennesker som har fået den brilliante idé, at nogle af det meste depressionramte, psygisk nedslidte,selvmordsprægede mennesker i verden nu pludselig skal være det modsatte af virkeligheden - nemlig lykkelige. Herefter har de tilsyneladende udnævnt dem selv som eksperter, hvorefter de har uploadet deres "arbejde" på forskellige hjemmesider og reklameret for det efterfølgende. I disse undersøgelser har man haft fuld mulighed for at manipulere med statistikkerne, lige så tosset mar har haft lyst. Dårlig opførsel.

De hævder at havde spurgt 60.000 mennesker verden over, ja godmorgen, det kan enhver person komme og sige. Jeg kan også starte en undersøgelse og sige at jeg har spurgt 60.000 amerikanere og at de allesammen siger at de er lykkelig og dermed har jeg "bevist" at amerikanerne er verdens lykkeligeste mennesker. Godaw mand økseskaft. 

Derudover så bygger undersøgelsen på argumenter som lav kriminalitet, lav koruption, lav arbejdsløshed,osv. og det er sikkert også rigtigt nok. Danmark er et af de mindste lande i verden, så selvfølgelig er arbejdsløsheden m.v. lavere end den er i eksempelvis et stort land som USA.

Men det har bare ikke noget med lykke at gøre. Det har muligvis noget at gøre med hvor tilfreds man er, og fred være med det. Folk kan have dansk korruption, dansk kriminalitet, dansk arbejdsløshed, osv. og stadigvæk være ulykkelige. Det er faktum.

Derudover så skamroser undersøgelsen nogle andre punkter på det danske samfund. Der bliver bla. nævnt at sundhedsystemet er gratis. Gu er det ej. Det bliver betalt i kroner og øre af skatteyderne som betaler i dyre domme for at få lov til at få en hospitals behandling. Derudover så er Danmark langt fra det eneste land i europa hvor sundhedssystemet bliver betalt via. skat, det gør man faktisk i stort set alle ande i europa. 

http://www.photius.com/rankings/healthranks.html

WHO udnævnte Frankrig som dem med det bedste sundhedssystem for nogle år tilbage. Siden da er det blevet slået fast, at Frankrigs sundhedssystem er det bedste, bla. fordi de er dem som bruger flest penge på deres hospitaler og deres patienter. Danmark ligger længere nede af listen. 

http://www.bt.dk/sygdomme/mareridt-paa-herlev-hospital-ny-opereret-vaagnede-op-i-egen-affoering

Kvinden her er eksempelvis ikke lykkelig over det danske sundhedssystem, og det føre os igen tilbage til det som gør den ene person glad gør ikke nødvendigvis den anden person glad. 

Det samme kan vel siges om skolesystemet. Dem som står bag undersøgelse udpeger bla. det danske skolesystem som velfungere og gratis. Det er sikkert rigtigt, at folkeskoler, universiteter, gymnasie,osv. er gratis, ligesom det er de fleste andre steder i europa. På VUC f.eks ligger priserne i Danmark helt op til 1100 kr,- pr. fag (!)

http://www.vucfredericia.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=146:tilmeldingbetaling&catid=18:undervisning&Itemid=240

Det er ikke bare dyrt, det er direkte grådigt. Så næste gang en medieliderlig dansker siger "vi har allesammen gratis udannelse i Danmark" så prøv lige at tage pegefingeren op på næsen engang, og mærk om den ikke er blevet lige så lang som pinocios. 

Derudover så tror jeg ikke på at det danske skolesystem er så meget bedre end andres. 

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/06/06223903.htm

Det viser sig i virkeligheden at mange andre lande klare sig bedre end Danmark på det punkt. Jeg gjorde research, og de bedste skoler tilhøre Finland og Canada, fordi at de finske og canadiske  skolelærere er universitets udannede (bachelor). I Danmark gennemgår lærene bare en eller anden overfladisk udannelse, hvilket resultere i konflikter mellem lærene og eleverne.

http://www.bt.dk/danmark/chok-tal-laerernes-mobning-overgaar-elevernes

Så udover at undersøgelsen bygger på nogle fakta som ikke har noget med lykke at gøre, så er undersøgelsen tilsyneladende også (delvist) faktuel forkert. Mange andre lande klare sig meget bedre end Danmark rigtig på mange forskellige områder.

Så ud fra det som vi ved nu, så må vi vel bare logisk konkludre at danskerne er verdens mest selvfede, delusionelle og selvindsigts-manglende folkefærd i verden. Eller hvad.

Men jeg ved nu heller ikke om det er sådan det hænger sammen...

http://www.revisionen.dk/artikel/vaelgerne-vender-h1n1vaccinen-ryggen

Her er en rigtig undersøgelse, som har spurgt folk offentligt. Her har alle, inklusiv de mange ulykkelige danskere, haft muligheden for at svare.


Danskerne er ikke verdens lykkeligste folk
En anden meningsmåling på vælger.dk viser overraskende resultater om danskernes lykke. Otte ud af ti adspurgte mener, at de ikke er verdens lykkeligste. Kun 3% mener det modsatte, hvorimod knap 20% mener, at de er ulykkelige. 

Det strider imod hidtidige udenlandske undersøgelser. Senest Danmark kom på verdenskortet som verdens lykkeligste folk var, da den amerikanske talkshow-værtinde Oprah Winfrey besøgte København under IOC-kongressen tilbage i oktober 2009.

Så blev vist slået fast. Det danske samfund gør ikke folk lykkelig og den danske model er langt fra den bedste. Mange andre lande klare sig bedre end Danmark på mange forskellige områder. 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ikke som om, at folk har fulgt så meget med i den debat. 

Konklusionen er, at danskerne ikke forventer så meget og derfor anser de sig selv som værende lykkelige. Når man ikke håber på noget, så alt hvad der kommer derudover er positivt. Hvis man har for høje forventninger, så risikerer man at blive skuffet. 

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=4181996n

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver helt ret i vi nok ikke er det lykkeligste folkefærd i Danmark (selvom vi er kåret hertil) - men helt skidt har vi det nu ikke i lille Danmark!

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen fra Berlingske kiggede tallene efter og kom frem til at måden der blev spurgt på afgør resultatet. Spørger man danskerne om de er lykkelige generelt ligger de helt i top, men spørger man dem om de var lykkelige i går så ligger vi helt i bund under Rwanda og lige over Albanien. Det er da lidt pudsigt? Måske var det bare en slem efterårsdag med regnvejr de spurgte på!

I øvrigt er 'lykke' vel ikke noget der lader sig definere. Jeg hørte filosoffen Ole Fogh Thygesen på Radio 24/7 tale om dette i går og han mente at lykke ikke er en bevidst tilstand med en flygtig følelse, da den netop er så individuel. 

Jeg tror tilgengæld at for meget tryghed og sikkerhed kan have en modsat effekt på hvor 'lykkeligt' et samfund er. Når det hele bliver sat i system og reguleret og der er meget lidt at kæmpe for, så går der lidt Zoo dyr mentalitet hvor man ikke rigtig sætter pris på de små daglige sejre og oplevelser. Jeg tror måske mange kan genkende at livet føles stærkere i lande med mere usikkerhed i tilværelsen.

Fra Orange Park, Florida USA
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan give et eksembel med min 11 aarig datter :

sidste sommer hun var herovre og besoege mig i USA sagde hun : Far, jeg elsker at vaere herovre. Folk smiler mere. er mere venlige og aabne og syntes det er dejligt at de fks. holder doerene for hinannen og siger undskyl hvis de kommer til at soede ind i hinannen eller staar i vejen.

og dette er en opservation fra en 11 aarig.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror vi har det for godt. For når vi kan blive grebet altid, uanset hvad faen vi næsten gør, er der en chance for vi ikke lærer at vi selv skal tage ansvar. Meget overordnet sagt. 

Men billeder kan jo symboliserer hvad som helst. Det kunne også være solskin og glade mennesker på strøget, eller bryggen... Så den med billedet holder slet ikke!

Mentalt nedslidt, hvad betyder det overhovet? er det gigt i hjernen? - Folk som er "mentalt nedslidte" har måske med andre psykiske problemer de har slodset med. fysisk slid kan jeg forstå, ikke psykisk slid! - Ikke på normale arbejdspladser. Måske for soldater, men aldrig for almindelige mennesker medmindre de er udsat for systematisk mobning.

Og så skal man ikke tro på alt hvad der står i ekstrabladet! det samme gælder for BT... 

Ik fordi jeg ikke syntes debatten er vigtig at jeg sabler den. Men vi skal da være stolte over det, og ikke tro på dem der fortæller os vi ikke er lykkelige!

Når vi nu engang har fået FORÆRET et ry som verdens mest lykkelige folk i verden, Så lad os da lige være lidt glade for det og bruge vores position til sprede det glade budskab.

Os Iværksættere er ikke specielt danske af mentalitet - Vi tror jo på vores egen drøm, og vi prøver, uanset om vi vinder eller taber. En ting er sikkert og det er at vi kommer klogere og bedre rustet ud på den anden side - nogle meget lykkelige, nogle mindre lykkelige, men med erfaring nok til at klare den næste gang.. Hvis flere danskere bliver iværksættere og flere danskere laver forretninger i udlandet, så forstærker vi selv vores lykkelige budskab. - Vi er både selvstændige, og Danskere!!!! - Det bliver en eksplotion af selvtilfredshed! Så hvis vi kan få koblet "iværksætter" sammen med "lykkelig dansker", så bliver det lettere for danskere at lave forretning i fremtiden. Det kan os være at "lykkelig dansker" skal blive til "Lykkelig og effektiv dansker", eller "klog dansker"

Derfor skal vi ikke debaterer om vi er så lykkelige som folk tror eller ej, for det er vi. Og hvis du ik er det så læg en plan for hvordan du ka blive det, og kør på med godt mod :). Vi skal i stedet snakke om hvordan vi danskere kan styrke vores "brand" som befolkning i den retning vi allerede har fået en gratis skub i, og hvordan vi kan udnytte den gave det er at være kendt som det lykkeligste folkefærd i verden... Vi skal sku være mere stolte og ik så selvkritiske! 

Det var lige en portion positiv energi!

Tak for oplæget!

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)