Vi har en kunde som over de næste 5 - 6 måneder skal søsætte 7 - 8 link building blogs med velskrevende artikler om hans virksomheds produkter. Vi er enige om alt, på nær, at kunden vil hoste det hos den samme udbyder grundet godt samarbejde denne udbyder.
Vi er af den mening at man bør hoste ved forskellige udbyder for at give det hele ”credability” overfor Google.
Spørgsmål: betyder det noget hvis samtlige linkbuilding blogs er hosted det samme sted eller er det ligegyldig?
Basalt set betyder det ikke noget, hvis man kan differentiere med IP adresser og C classes... Men jeg vil anbefale at benytte forskellige udbydere og gratis blogs sites, for at variere det så meget som muligt :)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Vi er af den mening at man bør hoste ved forskellige udbyder for at give det hele ”credability” overfor Google.
Og så kan I ligeledes spørge: Kan Google ikke lave whois-opslag på domænerne og se hvem der står bag? Hvis algoritmen kan se at de 7-8 blogs har ensartet domæneinfo er det vel ikke godt?
Og så kan I ligeledes spørge: Kan Google ikke lave whois-opslag på domænerne og se hvem der står bag? Hvis algoritmen kan se at de 7-8 blogs har ensartet domæneinfo er det vel ikke godt?
Den del er der taget højde for, domænerne er købt og registret under kærster, onkler, tanter og alt hvad der ellers kan gå :-) men god pointe.
yes, men kan man f.eks gå til Dandomain og bede dem om at gøre det?
Ville det ikke være bedre og sige en ved:
Dandomin
UnoEuro
Scanet
One.com
osv
så er man da sikker på at de bruger forskellige C klasser, er det rigtigt forstået?
Det er helt korrekt forstået :) Og klart også den løsning jeg ville anbefale. Og hvis du så kan bestille domænerne i forskellige navne OG sørge for at benytte gratis blogs hvor der naturligvis ikke står whois oplysninger på ;)
Vær kreativ og spred det så meget som muligt for at skabe de bedste resultater.
Jeg ved at Dandomain er MEGET fleksible, men jeg er lidt usikker på om de er billige til at gøre den slags kvit og frit - så det ville nok koste mere end hvad ovenstående løsning ville koste dig :)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
så er man da sikker på at de bruger forskellige C klasser, er det rigtigt forstået?
Ja, det er rigtig forstået.
Hvis du syntes at det er besværligt at sætte 7 installationer op af Wordpress på 7 forskellige miljøer, så vil jeg anbefale dig at overveje at sætte dem alle op på én fælles server og efterfølgende distribuere dem ud som flade HTML-filer via et natligt cron-job (hvis i bruger linux?).