Hej Aminoer, Jeg har netop fundet en billig freelancer til mit næste programmeringsprojekt. Og selvfølgelig(?) skal han have et depositum, så han er sikker på at få det fulde beløb når programmeringen er afsluttet. Mit spørgsmål er dog, om vi skal lave en kontrakt der skal underskrives af begge parter for at undgå risiko for at en af os hopper af. Ved ham er det selvfølgelig skrækken for at han ikke får det aftalte beløb, og ved mig er det selvfølgelig at han bare smutter med depositummet. Jeg bor i Aarhus og han på Fyn. Skal jeg virkelig tage helt til Fyn for blot at få underskrevet en sådan kontrakt, eller er der andre måder at gøre det på? Kunne selvfølgelig også bare satse på at hans samvittighed ikke tåler at smutte med et depositum, men det er vel altid godt at være på den sikre side. Nogle forslag? Tak på forhånd |
Hejsa
En kontrakt er altid god at have, jeg plejer dog bare at skrive en faktura på forskud på xxxx opgaven, dette er et bevis på du har betalt et beløb forud, jeg vil mene du ikke står meget bedre med en kontrakt.
Du skal nok huske på at "programmøren" igen interesse har i at lave noget til dig og så stikke af, han kan jo ikke bruge det til ret meget, omvendt hvis du får udleveret det hele kan du bruge det uden at betale i princippet.
/allan