Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prøveproduktion / demoproduktion

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har meget brug for hjælp til en prøveproduktion / demoproduktion. Jeg har en meget god teknisk tegning.

Kort beskrevet er det et forholdsvis stort plaster med en plastikknop formet som en halvmåne i midten. Er der nogen der ved hvor jeg evt. kan henvende mig for at få lavet en demoproduktion af dette eller er der måske nogle der kan hjælpe mig ???

Tak på forhånd.

Mange hilsner Nadjia

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:53

Hej Nadja,

Lidt svært sådan uden lidt mere idé om hvad det drejer sig om. Det er jo som regel sådan, at klare spørgsmål og definitioner giver klare svar.... men kan jo være svært i den fase du er i.

Hvis jeg sad med noget der lyder som det du beskriver, så ville jeg starte med at kontakte nogen af de totalleverandører der er til industrien:

Lemvigh, Sanistål eller Würth.

De har jo nok af gode grunde ikke en liggende, men du kunne fritte en Sælger/Konsulent om hvem der mon kunne hjælpe dig med at få en lavet her i DK.

Når du siger noget med plaster eller klæbe kommer jeg til at tænke på:

3M

Men ellers er vi nok nødt til at vide liiidt mere....

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 22:10

Det er lidt svært at forklare. Men jeg skal prøve at gøre mit bedste.

Det er en bånd som skal laves af samme materiale som et plaster, eller måske et COMPEED plaster. Målene til det er ca. 2 cm i bredden og 25 cm i længden. Præcis i midten af dette plaster skal der sidde en hård plastik halvkugle fast. Med hensyn til plastik kuglen, forstil jer så en lille marmorkugle skåret over på midten. Det er ca. så lille den skal være. Den halve plastik kugle skal hæftes på eller limes på selve plasteret. Det skal "bare" være rent plastisk hele vejen gennem kuglen. Så det er det eneste materiale der skal bruges til den.

Er det bedre forklaring??? Som sagt har jeg en prof. teknisk tegning.

Hilsen Nadjia

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 22:16

.... Jeg må hellere skynde mig at fortælle at, det plaster skal sidde på kroppen.

/ Nadjia

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 22:20

Nadjia:
bånd som skal laves af samme materiale som et plaster, eller måske et COMPEED plaster

Du bliver nok nødt til at være noget mere specifik mht. materiale valg da plaster er et vist begreb, noget plaster er vævet andet er af plast, compeed er så nvist jeg husker vist nok en eller anden form for silicone.

Hvis du kan sige noget mere om hvad anvendelse slutproduktet har, er så er det meget lettere at henvise dig til nogen som kan hjælpe. Men umidelbart vil jeg mene er IPU er det godt sted at starte alternativt kunne være teknologisk institut.

www.ipu.dk

Mvh

Ravn

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 22:29

Hej

Det er et plast plaster. Det skla bruges rundt om håndleddet. Det er et akupunktur plaster.

Er der mere jeg kan uddybe ?

Hilsen Nadjia

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 22:41

Nadjia:
Jeg må hellere skynde mig at fortælle at, det plaster skal sidde på kroppen

Har du overvejet om det er et produkt duvil søge patent på ?  i givet fald er det meget vigtigt at du ikke fortæller mere om produktet og dets anvendelse, ellers risikere du at miste muligheden for at patentere produktet.

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:45

Nadjia:

Det er et plast plaster. Det skla bruges rundt om håndleddet. Det er et akupunktur plaster.

Er der mere jeg kan uddybe ?

Ja så det jo nok ikke lige mine forslag fra industrien du skal bruge Stick out tongue, når det er til medicinsk brug eller hvad sådan noget hedder.

Ravn er inde på teknologisk institut, det er helt sikkert en mulighed, men du kunne også gå i dit lokale vækst eller erhvervscenter der hvor du bor og få en første vurdering af ideen og om der kan opnås patent på produktet, kan der det er det som regel lettere af få kapital og partnere med på ideen.

Flere af disse væksthuse har egne eller adgang til prototype værksteder m.m. Der ville jeg personligt starte.

På teknologisk institut kan du altid få lov til at komme af med dine småpenge senere Stick out tongue

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 08:15

1000 tak for hjælpen.

Dine svar var yderst brugbare :-) Kommer du i tanke om mere er du MEGET velkommen til at skrive til mig igen :-)

God dag

Hilsen Nadjia

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 08:16

Hej Ravn

Jeg er i gang med patent :-)

Sidder du på teknologisk institut ? Er det noget du kan hjælpe med ?

Hilsen Nadjia

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)