Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livechat

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores webbutik har vi mange besøgende der ser på vores varer, men som ikke køber. Jeg ville så gerne gøre noget, og i den forbindelse har jeg tænkt på Livechat. Det har tidligere været nævnt her på Amino, men det var i maj måned, så der kan jo være kommet mange nye til siden. Er der nogen der har erfaringer med Livechat på en web-butik?

 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, I har for få besøgende til en chat.

Den vil være "død" det meste af tiden, og så vil den signalere, at her sker intet.
Hvis I kan lave en fagligt kvalificeret spørgsmål-svar-side med forholdsvis kort svartid, så tror jeg I når længere.
Da kan I jo også selv "digte" nogle typiske spørgsmål, så den fremstår levende fra start.
 
mvh Hans
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene

Når du siger en "Live-chat" er det så noget som TDC anvender? Hvor man kan bede om at starte en "chat-session" med en medarbejder?
 
Jeg har ikke selv erfaring med at sidde og lave selve supporten. Men har for et par år siden lavet et lille system, der kunne anvendes til dette. Det kræver jo så at der sidder en person klar i den anden ende, til at tilbyde "vejledning" via chatten.
 
Selve ideen med en "FAQ" som Hans foreslår er bestemt en god idé.
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har stor succes med en livechat mellem kundeservice og besøgende: http://www.phplivesupport.com/

Kunderne er også meget glade for det :)

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene,

Vi bruger LivePerson (www.liveperson.com) hos os og har haft glæde af det af og til. Selve Live Chat bliver dog ikke brugt så meget, men vi har heller ikke "Chat" knappen så tydeligt fremme.
 
Min vurdering er at det er et meget brugbart værktøj. Bare husk at det også forpligter dig eller en anden til at sidde og vente på at en eller anden måske vil snakke.
 
Der findes en del billige og gratis produkter rundt omkring, som jeg tror vil være gode at starte med. Grunden til at vi bruger LivePerson er pga. deres trouble ticket og HelpDesk system. Hvis ikke du skal bruge dét, så er de øvrige på markedet mindst lige så gode.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg glemte at sige, at vi har gode erfaringer med den løsning, og så er den fuldtstændig GRATIS
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene.

www.ByensBedsteBabysitter.dk anvender vi Livechat fra LivePerson.com, og det har vi god erfaring med. Vores kunder kan dermed komme i direkte kontakt med os - f.eks. for at spørge om vi har en babysitter ledig.

LivePerson har en trackingkode sådan at du præcis kan overvåge hvor på dit site kunden befinder sig, du kan f.eks. sætte en alarm op når en kunde nærmer sig et defineret mål. Hvis man ønsker det kan man gennemtvinge et chatvindue i kundens browservindue, men min erfaring omkring dette, siger mig at det skræmmer flere væk end der bliver til kunder.

Overordnet set har jeg god erfaring med LiveChat, og det tror jeg også at kunderne har. Men der skal mange - rigtig mange - besøgende til, hvis man f.eks. ønsker at beskæftige en kundeservicemedarbejder.
 
Mvh Carsten O.
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene.

Der findes flere gode udbydere på markedet.
 
LivePerson
ClickchatSold
InstantService
 PhpLivesupport
Boldchat
 
Jeg har igennem nogle år studeret online kundeservice og primært de trends som i øjeblikket konstateres på det amerikanske marked.
 
Ud fra dit indlæg bevæger din e-butik fra at være tom og ubemandet til at blive en interaktiv forretning, hvor dialog med kunden er i højsædet. Det er også trenden i Amerika...og en udbytterig trend.
 
Du skal dog være opmærksom på, at dialogen skal "sælges" til kunden specielt, når besøgstallet er lavt.
 
En måde at gøre det på kunne eksempelvis være, at tilbyde de besøgende at chatte med en "babystylist" for at finde dette rette out-fit til sin yndling.
 
 
En anden kunne være at tilbyde live assistance til besøgende, som når hen til ordrebekræftelsen, men som så vælger at springe fra. Her kunne man så automatisk tilbyde en chat-invitation med et tilbud på gratis forsendelse.
 
Et andet problem bliver tilgængelighed.
Når du tilbyder en sådan service, må du også være tilgængelig.
 
Lidt reklame...
E-service Callcenter
Vi er igang med at starte E-service Callcenter op, hvor vi netop hjælper virksomheder med at servicere deres kunder via chat, e-mail og VoIp.
 
Med dette koncept, vil man kunne købe sig til timebaseret kundeservice tilpasset virksomhedens behov og åbningstider.
 
Vi vil gerne have nogle referencer hurtigst muligt, så priser kan vi sagtens tale om.
 
Jeg håber, at det gav dig lidt inspiration
 
 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 
Det lyder rigtig interessant det du kan tilbyde. Lige for tiden må vi prioritere således, at vi begge to arbejder ved siden af, så vi er ikke "i butikken" hele dagen. Derfor kan vi ikke selv bruge et Live-chat system lige nu.
 
Jeg kan være lidt i tvivl om vi kan bruge et callcenter. Vi har selvfølgelig alt vores babytøj, der er forholdsvis let at vejlede omkring, men vores speciale er jo for tidligt fødte børn, og vil et sådan callcenter kunne rådgive omkring hvad et barn har brug for, og hvilken størrelse det skal bruge når det vejer 1200 g. og er født 2½ måned for tidligt? Hvad kan et callcenter omkring E-service præsis tilbyde?
 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)