Hej Amino Jeg er på nuværende tidspunkt ved at udarbejde et bachelor projekt på vegne af en ny Tysk virksomhed. Virksomheden sælger LED vækstlamper som f.eks. kan bruges til at dyrke tomater, krydderurter, blomster eller andet der hjemme. De kan naturligvis også bruges i større målestok i gartneri industrien. Min opgave består af at udvikle en indtrængningsstrategi på det danske marked for private kunder. Jeg har fra tidligere nogle års erfaring fra internetbranchen og har derfor stiftet bekendtskab med drop shipping konceptet, hvilket virker som en god løsning for både leverandøren og for webshopindehaveren. Men da jeg ikke selv har gjort mig konkrete erfaringer med konceptet har jeg naturligvis et par spørgsmål, som jeg håber i aminoer kan være behjælpelige med, inden jeg kaster mig over projektet. - Er det almindeligt at man giver en fast videresalgspris eller lader man det være helt op til webshopejeren? (hvis ja, er der så en standard avance procent?) - Hvis man vil tilbyde drop shipping aftaler, er det så almindeligt at man holder sig til en eller nogle få webshops eller spreder man sig bare så bredt som muligt? For en given webshopindehaver er det vel mest interessant at der er så få konkurrenter som muligt hvor det omvendt for leverandøren handler om at komme så bredt ud som muligt. Er der nogen retningslinjer for at finde en balance her mellem? - Hvor lang en leveringstid vil kunne accepteres? (Der er på nuværende tidspunkt ingen lagerfaciliteter i Danmark, er oprettelse af sådan super vigtig eller kan det skydes til der er et passende cash flow?) Det var hvad jeg havde af konkrete spørgsmål i denne omgang. Er der andet som jeg/virksomheden bør være opmærksom på? Hvis man kan undgå at lave de mest almindelige fejl i første omgang så er man jo allerede kommet meget langt Hvis der skulle sidde en enkelt eller to aminoer der ude som kunne være interesserede i at høre mere om en evt. drop shipping aftale, skal i være meget velkommen til at kontakte mig på pedersteenjensen@gmail.com med spørgsmål eller for at modtage en produktliste. På forhånd mange tak for hjælpen. |
Drop shipping, et par spørgsmål og måske et tilbud
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)