Vi er en lille nystartet virksomhed - Ejet af et Hong Kong baseret holding selskab og en dansk partner, der beskæftiger sig med samme koncept verden over. Han er også bestyrelsesformand.
Der er allerede investeret penge i selskabet. Der foreligger en uddybende forretningsplan - med dokumentation. Vi beskæftiger os med Group Buying - kendt fra hele verden (Groupon). Hvad har vi: Vi har for nyligt indgået et samarbejde/Co-operation med et af de største Medie Selskaber i Hong Kong - noteret på Børsen i Hong Kong. Vi skal operere i deres navn og med deres Logo. - Det giver os en blåstempling i forhold til kunder og samarbejdspartnere. De leverer markedsføring for et stort millionbeløb - Inkl. direkte markedsføring til alle deres online abonnenter Nøgletal for samarbejdet. Min 100.000 e-mail sign-ups i første kvartal. Min 200.000 for første halvår Aftalen Fremlægges ved henvendelse. Vi beskæftiger os med Group Buying - kendt fra hele verden (Groupon). Vi leverer "White Label Solutions" til mediebureauer og hjælper dem med Business Execution. Vores nyligt indgået partnerskab er et eksklusivt - Vi skal fra November kun arbejde for Dette Selskab i Hong Kong. Vi skal konkurrere med Groupon.hk & beecrazy.hk Vores kontor åbnede i Maj og har foretaget intensiv research af markedet og har arbejdet mod at indgå partnerskaber. Der er rekrutteret ledende medarbejdere fra konkkurrende virksomhed i regionen. System, Design, Betalingssystem, Bakkonti m.m er sat op og alt er køreklar. Vi går online i November/December 2011 Markedet: Kig på konkurrende virksomhed på: Kapital: Singapore: Markedet og Forretningsklimaet i Hong Kong og Singapore er stort set identiske. Singapore er derfor et naturligt næsteskridt for os - Da dette skal gøre hurtigts muligt inden lokale spillere overhaler os indenom med samme strategi vil vi i forbindelse med Launch i Hong Kong åbne et research/Field kontor i Singapore søger vi kapital til at kunne gabe over begge opgaver. Virksomheden er Ejerledet: 2 Direktører - Begge Danske Kapital Behov: Execution af handlingsplan i Hong Kong 250.000-300.000 HKD (180.000- 220.000 DKK) Ekspansion til Singapore 300.000 HKD (220.000 DKK) Samlet 400-500.000 DKK Ejerskab 15-25 % af virksomheden. Afkast: 8 mio HKD - (5,7 mio DKK) Som beskrevet forelligger forretningsplan - med historiske og detaljerede data fra vores partners eksisterende virksomhed i EU & Sydamerika. Hvornår? - Snarest, da vi forventer at gå Live i Novemeber/December i år. Den ene direktør opholder sig pt. i DK for at skaffe kapital og kan fremlægge forretnings, Handlings og Strategiplan. Kun seriøse henvendelser. |
Spændende og fint med et mere end normalt uddybende oplæg.
Indskuddet virker lille iforhold til det forventede overskud allerede i 2012? For godt til at være sandt klokkerne ringer lidt hos mig.
Kan I uddybe hvorfor Jeres partner i Hong Kong ikke kan hjælpe Jer hvis de smider så mange millioner i marketing, og hvad med Jeres Danske bestyrelsesformand, han gider ikke smide penge i? Har I selv smidt noget I?
Vi hører meget forskellige mere eller mindre saglige forsøg på at få penge herinde, så forvent en vis skepsis.
I siger at man for 500k kan få del af et overskud på ca 6 mio danske. En fremskrivning (på overskuddet) over bare 3 år er 25% for 500k af en værdi fremskrevet ca 18 mill DKK. Det lyder som en rigtig god business. Lidt for god?
Kan I på en kort sætning uddybe helt konkret hvad det er i laver? Jeg synes stadig det virker lidt ukonkret. Måske er det fordi jeg ikke kender markedet.