Hvis nogen skulle føle sig fristet af Skandiawebs salgsargumenter, så tag lige et kig på dette eksempel: http://www.nadias.dk/ Den er fuld af fejl, designet er grimt(!) og det er åbenbart MEGET nemt for brugerne at smadre designet fuldstændig da tekstområdet forventes at have en meget begrænset størrelse. Er det mig der er alt for kritisk? - eller burde der ikke godt nok være en lov imod at såkaldt professionelle kunne slippe afsted med at levere sådan noget makværk! |
Skadiaweb - ikke godt nok!
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Hvad har prisen været for hjemmesiden, hvor meget har kunden selv stået for? Jeg oplever tit kunder der under designudarbejdelsen har nogle meget faste ideer og tanker om hvordan det skal se ud, og så skal man selvfølgelig rådgive, men i sidste ende er det kunden der har det sidste ord. Synes måske det er ligt groft nok at advare mod dette firma, med mindre du kan ligge nogle flere beviser på bordet, som f.eks. at de snyder kunder, tager en overpris eller at mange af deres kunder er hamrende utilfredse. |
Jeg synes bare det her design er grimt (subjektivt), og hvis man som proffesionel laver et CMS der f.eks. ikke indeholder en DOCTYPE og samtidig levere et design der forudsætter at tekstindholdet ikke fylder mere end 350pix i højden (det er hvad baggrunden er designet efter) - så er det ikke godt nok! Med andre ord: CMS''et leverer ikke korrekt html-header, hvilket burde være den simpleste sag at holde styr på. Designet er ikke lavet til dynamisk indhold, hvilket jo er temmelig uheldigt når det er lavet til et CMS. Det har intet med kunden at gøre, for det kunne snildt være løst med samme grafik uden denne begrænsning - det er altså ikke gennemført. PS: Det var primært Sandwich-delen, der generede mit øje, den anden kan jeg godt accepterer designet af - jeg har også set værre. |
Må man spørge hvad det har kostet? Det sker jo ofte, i denne branche såvel som andre, at man får præcist det man betaler for. |
CMS Business er Skandiawebs løsning til større hjemmesider.
Egenskaber
Større hjemmesider med helt op til 20 sider som kunden selv kan administrerer, det lyder godt nok vildt (slet skjult ironi)! ![]() |
Lyder vildt..... hvad skal man også med så mange sider ;) Forstår slet ikke hvorfor der er begrænsning på siderne... for hvad fylder en side? ;) |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg kender ikke til deres markedsføringsmetoder, men det er vel ikke ulovligt at være inkompetent? Design kan man alene aldrig dømme ud fra, da jeg f.eks. aldrig laver design selv, men får det leveret af kundens egne grafikere eller andre. Men vi kan da nok godt blive enige om, at det ikke er dem man først har lyst til at tage kontakt til når man skal have lavet noget webarbejde. |
Det jeg mener er, at det nok ikke er en dum ide at "advarer" folk, som ikke har andet end en salgstekst at gå efter, mod at bruge dem. Eller om ikke andet så i hvert fald gøre opmærksom på at det er et produkt med temmeligt omfattende begrænsninger . At kalde deres løsning professionel, svarer vel i bund og grund til at sælge en fiat punto som sportsvogn. Peder |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)