Der skal rejses penge til et inovativt projekt. Hvor mange er ikke helt klart endnu. Idéen går ud på at etablere et køkken. F.eks på strøget med kæmpe glasfacade ud mod gågaden. Dette er vores udstillingsvindue og vi skal på denne måde gøre folk tilpas nysgerrige til at besøge vores hjemmeside. Det er så meningen at vi skal tiltrække kendte kokke fra hele verden til at tilberede mad som bliver optaget og publiceret live på nettet. Der skal være 10-20 spisepladser i restauranten som sælges til højest bydende. Der anssættes en kommentator som kommenterer og forklarer hvad kokken laver. Desuden interwiever han publikum. I køkkenet vil der være dage hvor der ingen kokke optræder. I denne periode tester og anmelder vores eget personale kogebøger fra hele verden. Også denne del er live på nettet. På selve hjemmesiden hvor alt dette sker vil der være en gratis del og en del som man skal betale for at se. Det er tænkt sådan at det skal være en database for kokke. Et sted hvor vi eller kokken selv laver en profil som herefter kan bruges tilo at networke og måske finde job eller komme i kontakt med nye medarbejdere til restaurationer verden over. Som jeg ser det bliver dette projekt et hit der giver genlyd i hele verden. Det er så nyskabende og jeg vil tro der vil blive et stort økonomisk afkast. Jeg er ikke specielt økonomisk orienteret og søger derfor en samarbejdspartner der har disse evner. Jeg har selv lidt penge jeg vil smide efter projektet. Jeg deltager selv som ildsjæl på projektet og forventer at blive tilskrevet en % del af overskudet. Det er vigtigt for projektet at vi fra start samler en flok mennesker der skal fungere som medarbejdere. Hvis du vil høre mere eller allerede nu kan sige at du vil være med i det her er det vigtigt at: - Du har penge - At du selv deltager med din viden Jeg vil meget gerne have feedback på idéen. Mvh Morten / madsnedkeren.dk |
investorer og samarbejdspartner søges til Internet eventyr..
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
www.madsnedkeren.dk
Hej Kristoffer Der vil på hjemmesiden være en betalingsdel og en gratis del. Udover indtjening fra betalingsdelen vil der blive etableret en webbutik hvor der sælges signerede kogebøger fra dem der optræder. Kokke der ikke har et navn endnu kan betale for at komme forbi vores køkken og performe. Jeg tænker at når det hele kører på skinner skal virksomheden sælges eller etableres i andre lande.. Morten |
www.madsnedkeren.dk
Jeg forestiller mig at man skal betale for live delen og arkivet med gamle livesesions Har du nogen gode forslag ellers? |
www.madsnedkeren.dk
Jeg synes du bør udarbejde et budget på din idé for at undersøge nærmere, hvorledes det vil hænge sammen økonomisk. Af hvad jeg umiddelbart kan se, er der en del ret tunge omkostningsposter, som du skal have dækket ind, før det kan begynde at løbe rundt. Hvis du tager udgangspunkt i dækningsbidrag fra salg af kogebøger på Internettet er det nok temmelig mange du skal have solgt, før det bare begynder at nærme sig break-even. Måske skal du undersøge, om der eksisterer yderligere indtjeningsmuligheder? Et andet element er også, at du skal have formuleret din idees fordele endnu klarere for forbrugeren. Ud fra din beskrivelse har jeg stadig lidt svært ved at se, hvad der er i det for mig som forbruger/køber af dit produkt? |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)