Jeg er helt novice omkring at lave hjemmesider, men jeg har alligevel kastet mig ud i et projekt. Derfor vil jeg høre nogle der selv har stået i en lignende situation, eller som har viden indenfor området, om hvordan i mener jeg kan komme igang. Hvilke programmer er gode/lette at bruge?
Tak for det, som udgangspunkt synes jeg hele programmerings delen er uoverskuelig, men selvfølgelig noget jeg bør sætte mig ind i. Tænker bare at der må findes nogle programmer der programmerer for mig, hvor jeg 'bare' designer siden?
Jo det findes sådan nogle programmer, problemet i dem er at den kode som bliver lavet er mere eller mindre ubrugelig og du vil komme længere ved at lære og kode et design op og integrere det i wordpress ellers så betale dig fra det - nu om dage er det ikke noget som er vandvittigt dyrt.
Ja, hvis du ikke vil kode det hele i hånden som man siger, så skal du nok hen og kigge på CMS systemer som wordpress og joomla...Her er det dog også rart at kunne lidt HTML og CSS, hvis du engang skal hen og rette lidt i koderne bag systemerne...
NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!
Hjemmesiden skal meget kort sagt fungere ligesom groupon.dk, sweetdeal.dk osv. Derfor skal der hele tiden foretages en masse opdateringer, og hjemmesiden skal derfor i et eller andet omfang fungere som en skabelon hvor et nyt produkt kan sættes ind forholdsvist simpelt.
Men der er vel ikke andet for end at begynde læringprocessen med det samme. Jeg har lige downloaded adobe dreamweaver, for at se om dette vil være noget jeg kan bruge.
Hmmm...de sider du nævner der er ret store og omfattende...tvivler på at du kan lære at lave det selv i f.eks dreamweaver...jeg vill sætte mig ind i joomla eller drupal istedet og så lære lidt php og mysql ved siden af !
NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!