Hej Rene
Jeg tror at det første du skal overveje er hvilke fordele der er ved dine produkter, hvilke "problemmer" løser dine produkter både for den offentlige instans du skal sælge til men sandelig også hvilke personer vil "vinde" noget ved at købe dine produkter
Udfra dette vil du nemmere kunne identificere hvem du skal kontakte i de enkelte kommuner, du vil også virke mere sikker når du ringer op og spørger efter dem der er ansvarlige
Med hensyn til SKI er det ikke min erfaring at de kun handler med store, deres eksistens baserer sig på at de kan finde gode løsninger til en fornuftig penge at tilbyde deres kunder, så de er altid villige til en dialog, vel at mærke hvis man ved hvad man sælger, endvidere er det min personlige oplevelse at det er søde og rare mennesker der gerne hjælper.
En anden model er at kigge på om dine produkter kan "samarbejde" med for eks leverandører der er store hos det offentlige, dvs find en partner der har fodfæste indenfor det kundeområde som vil have gavn og glæde af at "sælge" dine produkter med
Det spørgsmål du skal stille på dine kunders/potentielle kunders vegne er "hvad opnår jeg/kommunen ved at købe dette produkt ?" det kan anbefales at læse en bog der hedder Customer Centric selling.
Er du i tvivl så partner op med en Salgscoach, og helst en der har prøvet at sælge især til det offentlige selv :-)
Håber du kan bruge dette
mvh og held og lykke