|
Dilemma: En sælger har sendt dig noget salgsmateriale (uopfordret) og ringer nu til dig.. Du kan ikke tage telefonen, så han/hun lægger besked på svareren. Du er faktisk ikke interesseret i at købe noget som helst af sælgeren, men hvad gør du ? A: Jeg ringer tilbage, for det er uhøfligt at lade være. Det gør jeg iøvrigt altid B: Jeg ringer IKKE tilbage, for jeg har ikke bedt om noget. Jeg kontakter i det hele taget kun dem, som jeg selv ønsker at indgå aftaler med. |
Dilemma: Ringer du altid tilbage???
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Nu har vi ingen telefonsvarer, men hvis en sælger ringer og ligger en besked til en kollega om at jeg skal ringe tilbage er svaret B: Nixen, glem det - jeg gider ikke bruge min tid på den slags medmindre jeg indledte kontakten. På det seneste er mine telefonbesked-sedler (ja, dem bruger vi stadigvæk ) blevet voldsomt belastet af annoncesælgere og Tele2.Taler jeg derimod selv med sælgeren (underforstået han/hun har ringet mig op) og vi aftaler at jeg ringer tilbage gør jeg det naturligvis. Det sker bare ufatteligt sjældent at jeg lover den slags. |
|
|
Hej Lars Nu var det ikke ment sådan at jeg altid vælger A, men spørgsmålet kom egentlig af at jeg havde en MEGET sur leverandør i telefonen her forleden. Nu havde hun prøvet at ringe til mig SÅ MANGE gange og hun havde endda sendt mig noget materiale om hendes produkter, men jeg havde jo slet ikke ringet tilbage, selvom hun havde lagt SÅ MANGE beskeder (2 stk).. Jeg forklarede hende venligt at jeg jo ikke havde bedt om noget materiale og ej heller opringninger og at hun jo kunne vælge at tolke min manglende interesse sådan, at jeg IKKE var interesseret... Det var en træls oplevelse, for jeg kom da alligevel til at tænke på om jeg måske var for hård, da jeg jo godt ved hvordan det er at være ny og gerne vil have kunder.. Men jeg har bare så travlt, at jeg simpelthen ikke har tid til al den snak i telefonen og mine egne kunder kommer jo først... Så derfor ville jeg da blot lige høre jer andre hvordan I gør... |
|
Hej Christobel hun er da galt afmarcheret hvis hun tror at hun får kunder ved at skælde dem ud. Hvis en leverandør opførte sig sådan overfor mig, så gad jeg da nok ikke handle med hende. Ever. Som leverandør er det mig der skal tage initiativet, jeg beder aldrig kunderne ringe tilbage, men spørger altid om jeg må ringe igen på et andet tidspunkt. Da jeg også sælger til butikker, er den beslutningsdygtige tit optaget, så det sker at jeg må ringe tilbage mange gange før det lykkes. Men that''s life som leverandør. Mvh. Vakkerly |
|
Hej Christobel. Jeg mener den pågældende leverandør har været særdeles ubehøvlet!! Når man sender materiale/reklame uopfordret må man forvente, og respektere, at modtagen ikke svarer....Vedkommende har jo ikke selv bedt om at blive kontaktet. Desuden, hvis modtageren er interesseret, vil man jo altid få et svar! Derfor: Intet svar = ingen interesse ![]() Som leverandør/producent sender jeg selv indimellem uopfordrede mails og min erfaring er at modtagerne generelt sender en venlig svar-mail selvom de måske ikke ønsker at handle. MEN jeg forventer ikke et svar, for hvis jeg har meget om ørerne husker jeg det ikke altid selv....... |
Det er jo muligt at vinkle dit svar på mere end en måde; de fleste kommentarer du hidtil har fået går på at B er det "oplagte" valg og svar som "Nixen bixen!"... Men... lad os nu antage at pågældende, upåagtet det er uopfordret henvendelse, tilhører en kategori af enten "interessante personer" eller potentielle samarbejdspartnere (måske ikke nu, men senere), så vil det da altid være sundest at ringe tilbage, at melde tilbage - alt andet end lige udvider det en kontaktflade, ligeså vel som at døren er lettere at åbne, hvis nu strømmen af "uopfordrede tilbud" pludselig skal den anden vej. Derfor kan jeg eks. ikke give et entydigt svar - men at det både kan være A og B - men ikke A fordi jeg ikke vil være "uhøflig", men snarere fordi jeg har en langsigtet bagtanke - ligeså vel som B ikke er fordi jeg ikke har bedt om noget, men snarere fordi tilbudet eller personen er komplet uinteressant.. både nu og i al evighed ;-) MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Bliv gratis medlem
) blevet voldsomt belastet af annoncesælgere og Tele2.