Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få opdateret Google Places beskrivelse af webside.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder og roder med lidt SEO for en frisør i Esbjerg og har bl.a. forsøgt at få siden højt på Google Places for 'frisører Esbjerg'. I den forbindelse har jeg opdaget, at den beskrivelse Google skriver om siden under 'Steder med frisører nær Esbjerg' er en beskrivelse, som Google har taget fra websiden for 5-6 mdr. siden. Det er et udpluk af selve teksten på websiden, som den så ud for disse 5-6 mdr. siden.

Alle andre steder på Google er denne beskrivelse for længst skiftet ud med en mere 'up-to-date' beskrivelse. Bl.a er Google cache af siden kun nogle dage gammel.

Hvordan får jeg Google til at fatte, at den beskrivelse skal opdateres for Google Places resultater?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm...er der slet ingen, der har et bud?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du kan gå ind og redigere det selv?! 

Mht SEO ville jeg ændre dit title tag "online tidsbestilling" til "online booking", da det er det folk søger på og det er den mulighed, der kommer frem efter at have skrevet "frisør esbjerg" i Google. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Gita,

Det er desværre ikke en man selv kan ændre. Den er genereret af Google via en 'skanning' af siden. Desværre har den så kun gjort det den ene gang tilbage i marts-april.

Mht. 'online tidsbestilling' og 'online booking', så har jeg faktisk en side opdateret til dem begge. ;-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligvis...jeg tvivler bare, for det er ikke på den side problemet er.

Det er ved en søgning som denne: 

http://www.google.dk/#q=fris%C3%B8rer+esbjerg&hl=da&newwindow=1&safe=off&prmd=imvns&source=univ&tbm=plcs&tbo=u&ei=bPCGTratCeSw0QWQ0fjYDw&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1&sqi=2&ved=0CKEBELcDMAA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=8b69680864f47006&biw=1429&bih=789

Se 'placering' H og beskrivelsen:

Absalon Frisør Esbjerg

www.absalon-esbjerg.dk/

Her åbner snart webside for frisørsalon Absalon i Esbjerg. Salonen hedder i dag Salon Hanne men skifter ca. 1. april 2011 navn til Absalon, samtidig med at ...


Dette er jo tydeligvis taget direkte fra siden.
Problemet er bare, at sådan har siden ikke set ud siden marts-april.  Det mest underlige er, at Google har skiftet det ud alle andre steder på Google. Kun den der ændrer sig ikke det mindste.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligvis...jeg tvivler bare, for det er ikke på den side problemet er.

Det er ved en søgning som denne: 

http://www.google.dk/#q=fris%C3%B8rer+esbjerg&hl=da&newwindow=1&safe=off&prmd=imvns&source=univ&tbm=plcs&tbo=u&ei=bPCGTratCeSw0QWQ0fjYDw&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1&sqi=2&ved=0CKEBELcDMAA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=8b69680864f47006&biw=1429&bih=789

Se 'placering' H og beskrivelsen:

Her åbner snart webside for frisørsalon Absalon i Esbjerg. Salonen hedder i dag Salon Hanne men skifter ca. 1. april 2011 navn til Absalon, samtidig med at ...


Dette er jo tydeligvis taget direkte fra siden.
Problemet er bare, at sådan har siden ikke set ud siden marts-april.  Det mest underlige er, at Google har skiftet det ud alle andre steder på Google. Kun den der ændrer sig ikke det mindste.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at en ekstra bruger anmeldelse på GP hjælper dig..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark,

Jeg begynder faktisk mere og mere at tro, at intet hjælper...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes så mit resultat ser en del mere opdateret ud. 

Efter linket står der: "Absalon frisør Esbjerg...". etc. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)