Først vil jeg gerne lige rose dette forum, for alle de meget kvalificerede indlæg som jeg har læst indtil dato Min udfordring: Jeg står med et produkt i kategorien fødevare/kosttilskud, som jeg er igang med at skulle sælge ind til 7-eleven, Dansk supermarked samt div. tankstationer. Jeg har desværre ikke den store erfaring med salg af varer til fysiske butikker og slet ikke de tunge drenge som ovennævnte. Netop derfor søger jeg erfaringer og gode råd omkring processen, som kunne placere mig attraktivt i forhold til dem. Jeg kan desværre ikke oplyse præcist hvilke produkt det drejer sig om, men blot at det er et attraktivt produkt, som endnu ikke findes det på danske marked (detailpris ca. 20-30 kr) Jeg har kort snakket med 7-eleven, som kunne fortælle mig følgende ting som de fokuserer på:
Jeg fik dog ingen informationer omkring:
Jeg har endnu ikke haft kontakt til Dansk Supermarked, da jeg forventer at de er endnu mere tunge og danse med. Men som sagt er jeg meget interesseret i alle de erfaringer I måtte ligge inde med omkring salg og lign til større kæder som 7-eleven og Dansk Supermarked. Jeg håber meget at der kommer nogle konkrete erfaringer og råd. Hvis der er interesse for det, vil jeg gerne poste løbende efterhånden som jeg selv får erfaringerne på eget kød og blod :-) |
Salg af varer i 7-eleven, dansk supermarked samt tankstationer
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
CACTUS mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk
Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf
|
|
Hejsa Personligt har jeg aldrig haft problemer med at få produkter igennem ved Dansk supermarket, Så længe man er 100 % Ærlig. Vedr. 7. eleven ja den kan jeg ikke svare for, men dansk supermarkede ser jeg ikke som et problem og komme igennem til, du skal dog være indstillet på at de vil have nogen Vareprøver til at teste inden de siger ja. Har kontakt personen i DS hvis det er Så PM mig. mvh |
Min erfaring med DS er at de tiltider kan virke firkantet men det skal du ikke opfatte negativt. De ønsker bare klare regler for alle scenarier og det må du selvklart kunne matche samt følge. Deres standard kontrakter er meget omfattende, af samme årsag, så husk at få fjernet de punkter som ikke direkte vedrører dig samt de punkter som du ikke ønsker at honorerer. DS er hurtige, kan virke en smule aggressive men er altid klar på en hurtig og for dem (og forhåbentlig også dig) god handel. |
Håber ik du tager det her som alt for meget at "stjæle" din tråd, men ville høre om nogen måske havde en kontakt hos elgiganten / elkjøb? ![]() |
Det er dejligt at se de mange tilbagemeldinger. Helmer -> Jo, jeg har haft fat i Reitan Group, som kunne give mig de nævnte informationer. Jeg ville dog godt kunne forberedde mig lidt bedre inden jeg frontede dem for alvor. Brede Gruppen -> Tak for tilbagemeldingen, men kunne jeg lokke dig til at blive en smule mere konkret?
Advice Company -> Tak for tilbagemeldingen, og du kan være sikker på at jeg nok skal hive fat i dig når tid er :-) Jeg jagter også lidt info omkring hvorledes deres krav til leveringtider er? Her tænker jeg på, hvordan vores response tid på produktion skal skrues sammen for at kunne honorere dette. Er der ligeledes nogen som ved om de stiller krav til typen af firma, samt evt. likviditet og lign. Endnu engang tak for svarerne |
CACTUS mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk
Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf
Hej Rasmus, DS kan opfattes som firkantet fordi deres samhandelsaftaler indeholde alle tænkelige aspekter ved samhandel. Det vil sige alle de normale "hårde" konditioner plus; marketing bidrag (kan jo være nul), bod hvis kampagne produkter ikke afleveres til tiden, der skal være relevant billedmateriale, bod hvas der er faktura fejl eller uoverensstemmelse mellem det leverede / fakturerede, alle kontakt personer skal listes i samhandelses aftalen - indkøber, økonomi afdeling, salgsansvarlig, support osv., klare regler ved defekt / garanti sager - DOA og RMA regler osv. osv. I relation til scenarier så er det vigtigt du har et produkt som du selv importerer, producerer eller har en unik kost pris på i markedet. Din tilbudte pris til DS skal være markedsledende, det vil sige de upfront vil have laveste pris. De står stejlt på kanalstruktur de handler under ingen omstændigheder med konkurrerende virksomheder, du kan altså ikke samtidigt have et direkte salg i din virksomhed - heller ikke af andre produkter. Tag ikke deres første oplæg på samhandelsesaftale for endelig, selv om de måske siger det. De er normalt rimelige bøjelige specielt hvis du har produkter til attraktive priser, så vil de fokuserer på at få laveste pris upfront og gerne give køb på marketing, bonus og andre back end rebates. |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)