Hej Aminoer Jeg har længe gerne ville starte en blog op omkring programmering / webudvikling, og da jeg nu snart får afleveret mit speciale, vil tiden også være der til det. Kort fortalt, så bliver det en blog centreret omkring webudvikling, og med løsninger på mange af de udfordringer især nye folk indenfor feltet løber ind i (det er ihvertfald tanken og håbet). Ligeledes vil jeg også skrive artikler omkring mere advancerede emner, hvis dette efterspørges. Mange af de ting jeg kommer til at skrive om, bliver i form af tutorials. Da jeg har undervist i systemudvikling på universitetet i 3 år, synes jeg selv, at jeg har en god fornemmelse for, hvordan komplicerede emner forklares til folk, som kompetencemæssigt ikke ligger på et særlig højt niveau. Jeg savner til tider at undervise, hvilket også har resulteret i yderligere motivation til at få startet min blog. Jeg havde egentlig tænkt mig at tage den tilgang, at jeg vil skrive et par artikler, og så oprette en kontaktformular på bloggen, hvor folk kan lade mig vide hvilke emner de kæmper med, eller gerne ser mig tage op i et fremtidigt indlæg. På den måde vil jeg lade folk efterspørge diverse emner, som jeg så forhåbentligt kan hjælpe dem videre med. Jeg forestiller mig at det primært bliver indenfor php, da det er et ganske stort område med rigtig mange nybegyndere, og da det er det sprog som flere populære systemer såsom Wordpress, drupal, joomla, phpbb osv. er bygget på. Jeg ser også en stor efterspørgsel efter flere ting indenfor disse systemer, så jeg forestiller mig at der vil være masser af interessante ting at skrive om. Nu fik jeg skrevet en masse baggrund, men egentlig ikke rigtig noget omkring hvorfor jeg skriver dette indlæg :) Jeg vil naturligvis gerne have en indtægt fra min blog, og forestiller mig derfor at jeg vil smide noget adsense på når først jeg har et par artikler liggende, samt noget fornuftig trafik. Har også overvejet om det vil kunne betale sig med nogle affiliate-bannere / annoncer på en blog omkring omnævnte tema. Har i nogle kommentarer til dette? Mere vigtigt, jeg vil gerne have et par indskud til hvad folk godt kunne tænke sig at se artikler / tutorials omkring indenfor php og php-baserede systemer. Så hvis i har nogle forslag, hører jeg meget gerne fra jer i denne tråd. Jeg planlægger at skrive alt på engelsk for at nå et bredt publikum. Af emner har jeg selv overvejet at starte med følgende: - how to get your first php site up and running Bestemt ikke unikke emner, men det er egentlig også mest for at komme igang, og så se hvad folk egentlig efterspørger af hjælp og viden. På forhånd tak for alle forslag / kommentarer, og beklager den lange tråd ;) Mvh. Kristian |
Der er ret mange engelske sider, der gør nøjagtig det samme. Hvordan vil du være anderledes?
Personligt synes jeg det kunne være interessant med emner på et højere niveau forklaret på en god måde. Der er ikke lige så meget at vælge imellem.
Eller hvad med guides i mere specifikke ting. Dette er der i nogle tilfælde også mangel på. F.eks. inden for PHP:
- Programmer dit eget Forum fra bunden (Eller selvfølgelig andre ting end et forum)
Nu lærer man jo også objektorienteret programmering på uddannelserne, som noget af det første, så måske du kunne lave kodningen objektorienteret. Jeg husker, at jeg efter at have lært OOP, ikke rigtig kunne finde hjælp i tutorials mere i PHP. Så f.eks. opbygning af forum i objektorienteret PHP eller andre lignende mere specifikke emner.
Der er selvfølgelig ikke en lige så stor efterspørgsel, men jeg tror bestemt den er der. Til gengæld er udbuddet mange gange mindre.