Hej Er der nogen herinde der har erfaring med snom 320 IP telefoner jeg overvejer at købe nogen. |
Snom 320
- 1
www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-
Som udgangspunkt er snom 320 (og 360 for den sags skyld) rigtig gode IP-telefoner. De er driftsstabile og enkle at benytte. Flot og naturtro gengivelse af lyden. Alt afhængig af din motivation for at anskaffe dem, er der forskellige punkter du skal være opmærksom på. Er det til videresalg? Sørg for at sætte dig grundigt ind i teknologien der benyttes (SIP). Der er ufattelig mange parametre der kan (og skal) sættes korrekt i telefonens opsætning, og den er ikke den samme fra udbyder til udbyder. Her er det også vigtigt at have i baghovedet, at de fleste som anskaffer sig en snom320 har et erhvervsmæssigt behov og derfor også behov for en IP-udbyder som er seriøs. Netop disse udbydere sælger sjældent en løsning uden selv at have leveret udstyret, da man så ikke er i stand til at supportere effektivt. Det er også sjældent at en udbyder overhovedet vil supportere en vare de ikke selv har solgt. Dette betyder at du vil risikere at drunke i support på et produkt du ikke har en chance for at supportere uden at have et indgående kendskab til den enkelte udbyder. Er det til eget brug? Lad være med at købe telefonerne selv, men sørg for at benytte en IP-udbyder som også kan levere både gateway og telefoner samt opsætning af udstyr og efterfølgende support. Det er en jungle hvis du ikke er ekstrem godt bekendt med teknologien. (Her er det så fristende at anbefale Telsome, da vi netop kan levere alt det ovennævnte) Mvh Bendtsen |
http://c-solutions.dk http://mc-solutions.dk den anden vej rundt er nok ik så frekvent desvære :) Jeg har også kun hørt godt om de telefoner men jeg holder mig nok lige til min analoge kirk telefon lidt endnu...den "virker (tm)" :) |
Hej Siden er under opbygning og jeg syntes også at det var mærkeligt at jeg har haft så mange besøgende he he. Det er godt at folk har kendskab til dem fordi jeg begyndte at blive lidt nervøs for det ikke var så gode telf. |
www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-
|
|
Jeg er forholdsvis ny bruger af Snom 320, men er 200% tilfreds. Hvis du mangler en udbyder kan jeg kun anbefale Matt fra Maxtel, som også har listet et tilbud herinde. |
Jeg har nu bruget SNOM 300 og 320 telefoner i ca. måneder nu. Er meget glade for dem, fedt design og mange muligheder. Det fedeste er, at man kan se hvem der ringer, ikke "vis nummer", men navnet på personen eller firmaet. Det soveste var, da en konkurrent ringede og "spillede dum" og sprugte efter vores salgspriser. Da jeg ringede til ham et par minutter senere var han lidt pinligt berørt...;) |
Hvis du gerne vil have ip-telefoni, men med en traditionel trådløs telefon eller tilsvarende, så find en udbyder der tilbyder et setup med en sipura box. Så kan du koble din gamle/nye analoge telefon til boksen og få det bedste af de to verdener. VipTel er f.eks. et godt bud Mvh. Henrik |