Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af MLM/Network Marketing selskab - tænk dig om

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er efterhånden en del muligheder for at starte sin egen MLM/Network Marketing forretning, både når det drejer sig om etablerede selskaber her i landet, såvel som nye spillere der er på vej - og i et eller andet omfang er igang med lægge grundlaget for at træde ind i eks. Skandinavien (eller Danmark specifikt).

Men der er mange fælder, som alt for mange desværre lader sig fange i - den største fælde er simpel forståelse for mekanismerne bag det "..at lanchere et nyt produkt, et nyt selskab på nye markeder"; det er ikke noget man bare gør - og som oftest kan blive en langtrukken proces. En opslidende proces som i den grad adskiller fårene fra bukkene, men som samtidig kan være med til at trække selve netværksbranchen ind i en negativ spiral.

Lige nu er en række selskaber ved at etablere sig i Europa, i Skandinavien, i Danmark; for nu helt at snige mig udenom, at nævne specifikke selskaber (og dermed en risiko for at træde nogen over fødderne), så lad mig definere dem under samme kam:

De har (som oftest) med wellness at gøre, de hyper, er baseret på "binære bonus-/marketing planer" - har endog lange udsigter til at få deres software, backoffice, logistik og almindelige godkendelser på plads; men istedet for at få midlertidige logistik løsninger på plads - og samtidig fokusere på lynhurtigt at få noget "så simpelt" som software og backoffice til at fungere, så bliver der annonceret urealistiske datoer for åbning af ofte mange markeder på eén gang. Når en dato så nærmer sig, bliver datoen som regel flyttet yderligere 3 måneder ud i fremtiden (for der var lige en detalje omkring godkendelser eller også svipsede software og logistik lige et par gange).

Samtidig hypes der så - ofte med urealistiske forventninger eller direkte forkerte (og lige rigeligt positive) produkt beskrivelser/sammenligninger med markedets øvrige spillere. Det fører tit til en retssag eller to i USA...

Det er almindelig hyping psykologi, at man simpelthen bruger hele sit salgsargument på at man "...er først!" - ikke så meget fakta omkring HVORFOR man bør vælge det pågældende selskab eller hvilke bedrifter de iøvrigt står bag. Argumentet er hele tiden: Før først --- eller før prelaunch og så videre.

Nuvel er det da en fordel at være blandt de der sætter standarden og får bid i markedet, men hvis MLM selskabet slet ikke er gearet til, at overholde deres egne lidt for optimistiske planer, så er der ikke meget ved at være først; så er det langt, langt bedre at se tiden an - og kraftigt vurdere hele forretningen på ny, tjekke op på andre informationskilder end lige den ivrige sponsor eller øvrige upline struktur.

Med informationskilder mener jeg folk "der ved noget i MLM/Network Marketing-branchen"; ledere fra andre netværks-selskaber; ledere som måske længe før dig blev pitchet til netop dit selskab, men så en række "faresignaler" og dermed fravalgte muligheden for at være først.

Man skal ikke være så skrækkeligt meget connected før man før mulighederne og informationer længe før "markedet"; det ved jeg af egen erfaring - og alle de Network Marketing selskaber, som lige nu hyper i Europa har været ved alle ledere i MLM-branchen i pre-prelaunch perioden (sandsynligvis længe før dig...), enten ved at invitere på ture til hovedkontoret eller nogle af de første konferencer "overthere".

Nuvel - man skal endelig ikke undlade, at høre information om - eller helt frasige sig en flybillet til eks. USA - men der er så meget fodarbejde man kan gøre på egen hånd i en vurdering af det selskab man bliver præsenteret for.

Det hjælper ikke altid blot at "google" selskabet - man skal gøre

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Haugesund/Cheng Du
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:44
Takk for en flott innlegg Lasse.

Du er en sann ressurs til bransjen.

DD er viktig uansett hva man skal lave.

Rune Evensen
Global Team Builder
amo@in.no

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:42
Tak, Rune - og du om nogen kender vigtigheden af DD - "due dilligence" ;-)

Hvis du har nogle ressourcer i den retning - nogle step by step som følger når du vurdere en MLM / Network Marketing forretning, vil jeg gerne høre om dem - faktisk kunne det være spændende at se resulatet af din DD i forhold til Agel i det andet indlæg du har hvor du søger ledere i Skandinavien.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Haugesund/Cheng Du
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:27
Hei igjen Lasse.

Her er en check list alle bør gå gjennom før de velger selskap. I tillegg til listen så har jeg selvsagt også prøvd produktene (og bruker dem hver dag), samt at jeg har møtt field ledere som Randy Gage, Randy Schroeder og Ann Feinstein. Har også vært i møte med President of Agel Mr Craig Bradley. Total bildet jeg fikk av AGEL etter min DD gjorde at jeg valgte å satse på (arbeide for) AGEL.

• Vil selskapet bli ulovlig ifølge norsk/skandinavisk lovverk? AGEL er allerede godkjent i 40 land, deriblandt 20 EU land.

• Er selskapet nystartet? (ikke alltid et minus, da timing også er viktig) AGEL er nå ca 20 måneder gammelt og hadde salg for ca 70 millioner dollar i første hele driftsår. Sterk økonomisk backing fra Ash Capital Venture.
  • Er det sterk hype i selskapet uten særlig substans? Nei (alt er realtivt). Ledere reiser rundt i verden og holder møter. De forteller mer enn gjerne om egen lønn og hva som har tatt dem der de er i dag. Substans er et nøkkelord og i AGEL bevises det måned for måned at mennesker uten NWM erfaring klatrer oppover karriere stigen (og lønns stigen)
  • Er det ”fiktive” overprisede produkter eller tjenester i selskapet? Nei. Her skal man selvsagt sammenligne likt mot likt (som nevt i andre tråder her på forumet så sammenligner man ikke pris på Mercedes og Huyndai.) Og produktene er definitivt ikke fiktive. De er innovative og nyskapende.
  • Er selskapet registrert med foretaksinformasjon i Norge/ skandinavia? AGEL har et distribusjons senter for EU og det ligger i Nederland. Der er de registrert og alle opplysninger er offentlige. Norge er ikke åpnet enda, men det vil bli lag både kontor og distribusjon til Norge.
  • Hvor mye koster det å starte? Som distributør: Fra 35$ (posisjon som inkluderer start kit og markedsførings materiel) til ca 1000€ (16 bokser produkter, tripple innkomst senter, markedsførings materiel, opplærings materiel.)
  • Hva slags bonussystem følger bedriften? AGEL benytter en QUAD PLAN som har hentet ut de gode sidene ved de fire mest kjente bonus systemer, og tatt bort de mindre gode elementene. Tråden blir lang om jeg gjennomgår hele planen her, men kikk gjerne inn på; http://www.whyagel.com/agel-comp-plan.html for flere detaljer.

• Er det høyest fokus på vervingen eller på produktene og tjenestene? Det er høyest fokus på produktene, men også at distributørene legger om sine kjøps vaner når det gjelder Nutrition/helse til å bli sine egne kunder.
  • Er det mulig å få kontakt med eierene eller kontaktpersoner for selskapet via telefon OG mail? Ja det er fullt mulig. All info er tilgjengelig. Og alle i ledelsen er offentliggjort.
  • Er det tydelig og klart hva som skal selges på siden? Ja. Nutrition og Kost tilskudd i GEL form.
  • Er det store lovord fra eierene av selskapet? Tja. De forventer å bli en av de STORE, og forventer/håper på å nå milestenen "billion dollar company" innen 5-7 år. Men dette må anses som realitiske visjoner med tanke på produkt/timing/management/ field leadership/ ekspanderings rate etc...
  • Virker det som et bli rik raskt system? Det er stor forskjell på "bli rik raskt" og via solid arbeid "bli rik noe raskere" :) Med tanke på at AGEL er i over 40 land og i alle tids soner så finnes muligheten for de rette personer til å tjene mer enn å bytte tid for penger gjennom gjenntakende
  • Rune Evensen
    Global Team Builder
    amo@in.no

Fra Frederikshavn
    Tilmeldt 9. Aug 05
    Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:02
    Thx!

MVH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)