Hej Jeg har en kunde, hvor vi hidtil har haft den praksis, at de bestiller flybilletter og hotel, mens jeg efterfølgende sender en regning for det antal timer, jeg har arbejdet. Det har set fra min stol fungeret fint. Især er jeg glad for ikke at skulle have (for mig) forholdsvis store beløb ude, ikke skulle bekymre mig om afbud fra kundens side, ændringer af tidspunkter for rejse mm. Nu har kunden tilsyneladende ændret betingelserne - jeg skal selv booke flybillet og hotel og derefter sende den samlede udgift sammen med timeafregningen til dem. Hvordan forholder man sig til det økonomisk? Hvad er kotume på området? Det betyder jo, at jeg skal lægge kr. ud i forvejen - jo tidligere, jeg bestiller flybillet, jo billigere er de, men jo større er risikoen for at kunden ændrer/aflyser. Derfor bliver jeg vel nødt til at købe billetter, der kan afbestilles igen uden udgift for mig? Jeg *tror* at min kunde er en så stor kunde hos flyselskabet, at de ikke behøver tænke på den slags ting, simpelthen fordi de har gode betingelser og altid kan bytte billetter mellem de mange medarbejdere, der flyver dagligt. Derfor er jeg temmelig irriteret :-( Eller laver man simpelthen en kontrakt, hvor alt - transport, aftale om honorar etc. indgår - med afbestillingsbetingelser? Hidtil har jeg 'bare' arbejdet for timehonorar aftalt pr mail. Åh - hvor jeg dog ike er ret gode venner med administration og papirarbejde .......*suk* /Marianne |
Noget så banalt som transportudgifter - hvordan håndterer man dem ifm konsulentarbejde?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)